חובת גיזום עצים

תוכן עניינים

חובת גיזום עצים

עצים מהווים חלק בלתי נפרד וחשוב במיוחד בנוף של כל מדינה, לרבות ישראל. אולם, תחת החוק לא ניתן לתת לעצים לצמוח פרא – במרחב הציבורי וגם במרחב הפרטי. בישראל ישנה חובת גיזום עצים שעוזרת לשמור על הנוף וגם הסביבה, וחשוב להכיר את המשמעות וההשלכות של החובה הזו.

חובת גיזום עצים במרחב הציבורי

עצים במרחב הציבורי מעניקים צל, חמצן ואפילו פירות שניתן לקטוף במקרים מסוימים. למרות התרומה שלהם לסביבה, ישנה חובת גיזום עצים במרחב הציבורי. על פי חוק, חשוב לגזום עצים במקומות ציבוריים במקרים הבאים:

  1. כשמגיע מועד הגיזום הנכון: התנאי הראשון לגיזום עצים הוא דאגה לעצים עצמם. עצי פרי וכל עץ אחר זקוקים לטיפוח על מנת שיוכלו לצמוח בצורה תקינה וגם להניב עלים ופירות. לכל עץ יש את מועד הגיזום שלו, וחשוב לגזום כל עץ בעתו. עצים במרחב הציבורי זקוקים לטיפוח מפני שהם שייכים לציבור, כך שחשוב לגזום אותם – אפילו יותר מעצים במרחבים פרטיים.
  2. כשהעץ מהווה סכנה לציבור: למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם עצים מהווים סכנה לציבור: עצים שנוטים לצד ועלולים ליפול, כאלו שמצמיחים ענפים כבדים שגם הם עלולים ליפול, עצים שמושכים מזיקים, וכן מקרים אחרים מהווים סכנה לאלו שנמצאים בסביבת העצים. חובת גיזום עצים במקרים הללו היא חיונית מפני שהיא מאפשרת לגזום עצים באופן שמקטין את הסיכון שהם מהווים. במקרים מסוימים יש לבצע כריתה מוחלטת של העץ, ולא רק גיזום שלו. בשני המצבים הללו העבודה צריכה להתבצע על ידי חברה שמתמחה בטיפול בעצים כדי להביא לתוצאות הטובות ביותר ועל מנת למנוע נזקים אפשריים.

מלבד גיזום עצים במקומות ציבוריים, יש גם חובת גיזום עצים שנמצאים על שטח פרטי. על פי סעיף 44 של פקודת הנזיקין, יש לתקן עוולות שגורמות למטרד או הפרעה של ממש ליחיד. כאשר מדובר בגיזום עצים, חשוב להקפיד על הסעיף הזה כשעץ צומח מעבר לגדר משותפת, כאשר השורשים שלו מפריעים לצנרת של שכנים, כאשר העץ פולש לשטח פרטי, ובכל מקרה אחר שבו עצים בשטח פרטי מהווים מטרד עבור שכנים.

ומה בנוגע לכריתת עצים?

כריתת עצים דורשת אישור מיוחד; על פי החוק בישראל, ניתן לכרות עצים שגובהם שני מטרים ומעלה ושקוטרם עולה על 20 ס"מ. ישנם כמובן מקרים חריגים, אך כל כריתה של עץ שעומד בקריטריונים הללו דורשת אישור. כריתה שונה מגיזום מפני שבאמצעותה מפסיקים כליל את צמיחת העץ או מעתיקים אותו למקום אחר. חשוב להבדיל בין שני המקרים הללו ולהשתמש בשירותים של חברה מקצועית שתוכל לייעץ לכם מה צריך לעשות – כריתה או גיזום עצים.

גיזום עצים במרחב הפרטי והציבורי: עם חברה מקצועית בלבד

גיזום עצים נשמע פשוט על הנייר, אך מדובר בנושא מורכב. לכל עץ יש את הנקודות שבהן צריך לגזום אותו, תקופת גיזום שונה, התנהגות שונה לאחר הגיזום, ופרמטרים נוספים שצריך להתחשב בהם.

חובת גיזום עצים במדינה נועדה לשמור על העצים וגם על אנשים, ולכן חשוב להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית שתבצע את העבודה באופן המדויק ביותר.

'איכות הגיזום' מבצעת עבודות כריתה וגיזום של עצים בכל רחבי הארץ, תוך הקפדה על כל האישורים הנדרשים לעבודות הללו. אנו בחברה מעניקים שירות מותאם אישית לכל לקוח ולכל עץ כדי לספק את התוצאות המיטיבות ביותר עבור כל הצדדים.

כדי לשמור על הסביבה והאנשים שחיים בה, חשוב לבצע גיזום עצים באופן מקצועי ותוך שמירה על כל הכללים הנדרשים על פי חוק. עם איכות הגיזום, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם מקבלים את השירות הטוב ביותר שיאפשר לכם ליהנות מהיתרונות של עצים באופן מירבי, תוך שמירה על כללי הבטיחות, הזהירות והעדינות שנדרשים עם כל עץ.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!