כריתת עצים בקריית אונו

תוכן עניינים

אם תצאו החוצה, תשוטטו בקריית אונו ותנסו לספור את העצים, תגלו משהו מפתיע. מסתבר שבקריית אונו צומחים אפילו כיום די הרבה עצים. אולי זה לא נראה כמו יער, אבל כמו ביערות, גם בעיר, יש מצבים שצריך לכרות עצים. כריתת עצים בקריית אונו היא לא עניין של מה בכך. כשצריך, חייבים לקבל אישור מגורם מוסמך שנקרא פקיד היערות. לא פחות חשוב – שמי שיבצע את הגיזום, את הסרת הענפים או הכריתה יהיה איש מקצוע, מנוסה, אחראי וגם עובד עם ביטוח מקצועי. עבודה לא מקצועית יכולה להיות מסוכנת. כריתה מקצועית ומושכלת היא פעולה בטוחה, מיומנת, אחראית ונאותה.

גם גיזום עשוי להיחשב לכריתה

מי שלא עוסק בכריתה או בגיזום של עצים עשוי לחשוב שאלה דברים לחלוטין שונים. אבל למעשה, וכך גם אומר החוק, לפעמים גיזום של עץ והסרה של ענפים מסוימים ייחשבו לכריתה לכל דבר. כריתת עצים בקריית אונו זו בעצם פעולה שבה מסירים לפעמים את כל העץ אבל לפעמים חלק מהענפים והבדים. ענפים מרכזיים שהסרתם עלולה לפגוע בעץ נחשבת גם היא לכריתה. חשוב להבין את זה, משום שהחוק קובע מתי אפשר לבצע כריתה ומתי זה אסור. אם מבצעים את הפעולה ללא אישור, מדובר בעבירה על החוק וזו עבירה שנושאת עימה קנס מאוד גבוה.

כריתה מטעמים אסתטיים

כל מיני סיבות יכולות להביא לכך שגם אם רוצים וגם אם לא, צריך לכרות. לפעמים זה מתחיל ונגמר בעניינים בטיחותיים, לפעמים זה נובע מהצורך לשמור על תשתיות ולפעמים הצורך הוא פשוט אסתטי. כלומר, לכורת עצים שיבצע כריתת עצים בקריית אונו אפשר לקרוא אם עץ שצמח לאורך זמן מסתיר את כל החלון, הוא הוא שולח ענפים לכל עבר ורוצים להפוך את הצמיחה ליותר יפה ולא פראית. לפעמים, הפעולה הזאת נושאת גם ממד בטיחותי וגם את זה מיד נסביר.

כריתה מטעמים בטיחותיים

ענפים גדולים מדי שצומחים ולא מטופלים עלולים לקרוס. ברוח חזקה או אפילו במזג אוויר יפה, עץ כבד מדי עשוי לקרוס. ענפים שנופלים על מרפסת מהווים סכנה. עץ שנופל על גג של בית קטן, עלול לפגוע ברכוש ובנפש. ענפים עלולים לצמוח כך שיפגעו בחוטי חשמל או ציוד תקשורת או כל מיני דברים אחרים שנמצאים בקריית אונו, תשתיות ועוד.

לא משנה מהי הסיבה שבגינה צריך או רוצים לגזום או לכרות, תמיד יש להזמין איש מקצוע מוסמך, איכותי, מקצועי ורציני. כריתה זה לא צחוק. מי שלא מבין בכך עלול לפצוע את עצמו או לגרום לקריסה של ענפים על אדם רכוש, או חיית מחמד. לכן, תמיד וודאו:

  • שיש לכם אישור מפקיד היערות.
  • שהגוזם או הכורת הוא איש מקצוע מיומן ומוסמך.
  • שהעבודה מבוצעת עם ביטוח, לכל מקרה שלא יהיה.

 

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!