כריתת עצים מחיר

תוכן עניינים

כריתת עצים מחירון

כריתת עצים היא פעולה שאינה מצריכה הסמכה כלשהי, וכל אחד למעשה יכול לבצע אותה. אך בכל זאת, מכיוון שמדובר בפעולה שיש בה סיכון רב (גם לכורת וגם לעוברים והשבים), רצוי שאיש מקצוע בתחום כריתת העצים יבצע אותה. רק כך ניתן להבטיח שהכריתה תתבצע בצורה טובה, מלאה וגם בטיחותית לחלוטין.

מתי נרצה לכרות עץ?

במקרים רבים אנשים שרוצים לדעת על כריתת עצים מחיר, זקוקים לשירות זה מפני שיש עץ בסביבת הבית שלהם שמפריע להם. ההפרעה יכולה להיות ממגוון סיבות, החל מעץ שנמצא בסכנת קריסה ומסכן את מי שנמצא בסביבתו, מחלה שבה חולה העץ וגורמת לכרסום פנימי שלו ולסכנת נפילה של העץ ללא אזהרה, ועד למקרים בהם רוצים לבנות או לשנות משהו במקום שבו קיים עץ.

כדי לבצע כריתה של עץ, יש לקבל אישור מהמדינה. זאת מכיוון שעצים בוגרים הם צמחים מוגנים, שמהווים חלק מהנכסים הסביבתיים של מדינת ישראל. לכן, בכל פעם שרוצים לבצע כריתה של עץ בוגר (שמוגדר כעץ שגובהו לפחות 1.3 מטרים ובעל היקף מינימלי של 10 או 20 ס"מ), יש לקבל אישור מיוחד מקק"ל. חשוב לדעת שאת האישור צריך לקבל מי שמזמין את עבודת כריתת העץ, ולא הכורת עצמו. את האישור יש להציג לכורת, ורק אז הוא יכול מבחינה חוקית לבצע את הפעולה.

שיטות לכריתת עצים

ישנן כמה שיטות נפוצות לביצוע כריתת עצים. בחירת השיטה יכולה להשפיע על מחיר כריתת העץ. השיטה הראשונה היא ניסור של גזע העץ מלמטה, שגורם לנפילה של כל העץ בבת אחת. שיטה זו נחשבת לזולה יותר, מפני שהיא לוקחת הכי מעט זמן והיא השיטה הכי פשוטה. הבעיה היחידה בשיטה זו היא שבדרך כלל התנאים הסביבתיים אינם מאפשרים להפיל את העץ בבת אחת מבלי לפגוע באנשים או ברכוש.

השיטה השנייה כרוכה בטיפוס על העץ וביצוע ניסור מקדים של הענפים. רק לאחר שכל הענפים מנוסרים בזהירות, מתבצע הניסור של הגזע של העץ. שיטה זו יקרה יותר, ויכולה לעלות עד פי 2 מאשר השיטה הראשונה. השיטה השלישית מתבצעת מתוך מנוף. שיטה זו מתאימה לעצים גבוהים מאוד שהטיפוס עליהם קשה או בלתי אפשרי.  זוהי השיטה היקרה ביותר מבין השלוש.

כריתת עצים - מחיר ממוצע

אם אתם מעוניינים לשכור את שירותיה של חברת כריתת עצים, תוכלו לקבל הצעת מחיר בהתאם לגובה העץ, לשיטת הכריתה, לעובי העץ ולאופן פינוי הגזם של העץ. כריתת עץ דקל בטיפוס, למשל, שהיא פעולה די שכיחה בישראל, עולה בממוצע בסביבות 2,000 ₪. לעומת זאת, כריתה של עץ דומה שגובהו כ-20 מטר בערך, בשיטת כריתה בשילוב מנוף, יכולה לעלות בין 3,000 ל-4,000 ₪ בממוצע. ישנם כורתי עצים בשוק שהמחירים שלהם זולים או יקרים יותר, וחשוב לקבל הצעת מחיר רק לאחר שהכורת בוחן את סביבת העץ כולה.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!