כריתת עצים מבשרת ציון

תוכן עניינים

כריתת עצים במבשרת עשויה להידרש מסיבות שונות. לדוגמא, אם יש חשש שהעץ יתמוטט בחורף, עשויה להידרש כריתה (או גיזום מקצועי). עם העץ עלול לקרוס על בית, על גן ילדים, על עמוד חשמל וכדומה, חייבים להקים תמיכה מתחת לענפים או ליד הגזע או לכרות במידה והתמיכה איננה אפשרית או לא מספקת. לפעמים משלבים בין הקמת תמיכה לבין גיזום וכריתת ענפים מסוימים, לפי הצורך. כריתת עצים במבשרת עשויה להידרש גם אם השורשים של העצים הורסים תשתית תת קרקעית כגון צינורות מים או קווי ביוב. בנוסף, מקובל לבצע כריתה לצרכי פיתוח. כלומר, עצים נהוג לכרות כאשר מתקבל אישור לשינוי ייעוד קרקע, כשבונים על קרקע חקלאית, אם מקימים כבישים, מחלפים, תשתיות או בתים פרטיים וצריך לבצע עבודות עפר לפני בניה.

חפשו כורת עם רישיון

כעת, בוודאי תרצו לדעת מי יכול לבצע כריתת עצים מבשרת ציון? יש כמה דברים שמאפיינים כורת מורשה שפועל בצורה מסודרת וכחוק. דבר ראשון, העדיפו לעבוד מול כורת שיש לו רישיון והסמכה. משרד החקלאות מעביר קורסים והסמכות לאנשי מקצוע בתחום הזה. בנוסף, כאשר הכריתה נחשבת לעבודת גובה, אם משתמשים במנופים למשל, וודאו שאיש המקצוע או הצוות שמגיע הינו בעל היתר לעבודות גובה. אלה עבודות מסוכנות ולא פשוטות ולכן נדרשת לכך הכשרה ורישוי.

כריתה רק עם ביטוח

כשמבצעים כריתת עצים מבשרת ציון כחוק ובצורה מקצועית, הסיכוי לתקלות, תאונות ופגיעות קטן בצורה משמעותית. ובכל זאת, כריתה זו פעולה שיש עימה סיכון. זו הסיבה שתמיד תרצו לוודא שמי שמבצע עבורכם את הפעולה הינו בעל רמה מקצועית וכמובן עם ביטוח מקצועי מתאים. הביטוח מכסה מצבים שונים שעלולים להיגרם בזמן העבודה או כתוצאה מהעבודה.

זהירות מכריתה לא חוקית

על מנת שלא לשלם קנסות גבוהים, תמיד נדרשת פעולה מקדימה, לפני כריתת עצים מבשרת ציון. כל עץ בישראל נחשב כיום (אם הוא בוגר) למוגן. לאף אחד אסור לכרות עצים, ללא מתן היתר מהגורם המוסמך. הגורם המוסמך לכך הוא פקיד היערות המקומי. אפילו עץ שניצב על קרקע פרטית נחשב למוגן ויותר מזה – במקרים מסוימים הסרה של ענפים מרובים, אפילו אם העץ עדין ניצב במקום, נחשבת לכריתה. אז לפני הפעולה, הראו תמיד לכורת שיש לכם אישור. אגב, כורת מקצועי לא יסכים לכרות עץ מבלי שתראו לו את האישור הנדרש.

איך מבצעים כריתה נכונה

נדירים המקרים שכריתת עצים תתבצע ישירות מהגזע. בדרך כלל, על מנת לשמור על בטיחות מרבית, מסלקים ענפים או חלקי ענפים. רק בהמשך מבצעים את הכריתה וההסרה של הגזע, לפי הצורך. במידה וצריכים לסלק גם את השורשים, אפשרי כי ייעשה שימוש במכונות מיוחדות שמכרסמות את השורשים. רק לעיתים רחוקות יחסית מבצעים עקירה של עץ, בשלימותו וכפי שהוא.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!