תוכן עניינים

אם יש לכם שטח פרטי שבו עץ שעומד לקרוס, או שאתם רוצים לבצע בנייה בשטח שיש בו עצים, אתם וודאי מתעניינים באפשרות לבצע כריתת עצים. כריתה של עץ היא פעולה מורכבת ומסוכנת לעתים. עצים גבוהים יכולים לגרום לנזק לרכוש או לאנשים, כאשר הם נופלים. לכן, ניסור של עץ מהגזע שלו, כפי שרואים לא פעם בסרטים, הוא פעולה כמעט בלתי אפשרית במרבית המקרים.

כדי לבצע כריתה של עץ בשטח פרטי באופן בטוח, בדרך כלל יש צורך לטפס עליו קודם לכן ולכרות את הענפים שלו בהדרגה. פעולה זו מצריכה ביצוע של איש מקצוע או חברה מקצועית בתחום כריתת העצים.

ישנן שתי סיבות שכיחות שגורמות לבעלי בתים לרצות לכרות עץ שנמצא בתחום השטח שלהם. הסיבה הראשונה היא שהעץ חולה ומכורסם מבפנים, ויש סכנה ממשית שהוא יקרוס. ייתכן גם והעץ עומד לקרוס עקב סערה או עקב תנאי מזג אוויר אחרים. במקרה כזה, פעולת הכריתה של העץ היא כמעט בלתי נמנעת, ויש לבצע אותה כדי שאיש לא ייפגע מקריסה אפשרית של אותו עץ.

הסיבה השכיחה השנייה היא שהעץ שנמצא בשטח הפרטי מפריע לתכניות פיתוח או בנייה של השטח. כך, במקרים רבים רוצים לבנות יחידת דיור נוספת בשטח, או שישנן תכניות לחידוש או שינוי מבנה השטח. גם במקרים אלה, קיים צורך אמתי לכרות עץ או מספר עצים, כדי שניתן יהיה לבצע את תכניות הבנייה.  

לא משנה מהי הסיבה שבעטיה אתם רוצים או צריכים לבצע כריתת עצים בשטח פרטי, כדי לעשות זאת – אתם זקוקים לאישור רשמי מקק"ל. הסיבה לכך היא שעצים נחשבים מוגנים במדינת ישראל, והם למעשה רכוש סביבתי של המדינה. עצים מהווים נכס סביבתי, וגם כאשר עץ מסוים נמצא בשטח הפרטי שלכם, אינכם יכולים להחליט לכרות אותו באופן עצמאי וללא קבלת אישור.

את בקשת האישור יש להגיש לקק"ל או לרשות המקומית, ולפרט את הסיבות שבעקבותיהן נדרשת כריתה של העץ. רק לאחר קבלת האישור, תוכלו לבצע את הכריתה ולשכור את שירותיה של חברה שמתמחה בכריתת עצים.

ישנן לא מעט חברות בשוק שמציעות שירותים של כריתת עצים בשטח פרטי. חשוב לבחור את החברה שאיתה עובדים על סמך המלצות וביקורות על אותה החברה. ניתן לראות המלצות כאלה ברחבי הרשת, וגם לנסות למצוא המלצה אישית מלקוח שעבד עם אותה חברה. בנוסף לכך, חשוב לקבל הצעת מחיר שמבוססת על התנאים הסביבתיים שבשטח הפרטי שלכם. הצעת המחיר צריכה להיות מוגשת לכם רק לאחר שהחברה בוחנת היטב את סביבת השטח וממליצה לכם על השיטה הטובה והיעילה ביותר לביצוע העבודה.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!