כריתת עצים ברעננה

תוכן עניינים

רעננה אמנם איננה ישוב חקלאי מובהק, אולם מסתבר שלא מעט עצים צומחים בה ובסביבתה הקרובה. אם אלה דקלים או פיקוסים, עצי לימון ועוד עצים שכבודם במקומו מונח. חובבי טבע וגם עירוניים מובהקים עשויים להיתקל במצבים שבהם כריתת עצים ברעננה נדרשת, בשטח פרטי או ציבורי. חשוב להבהיר שלא מדובר בהכרח ותמיד בכריתה מלאה. החוק מגדיר את כריתת העצים גם בתור גיזום מסיבי והסרה של חלק ניכר מהעלווה והענפים. עוד אומר החוק מי יכול לבצע כריתה, מי הגורם שמאשר אותה. כל מי שלא מבצע את הכריתה כחוק וכראוי צפוי לקנסות גבוהים. ביצוע מקצועי, נכון ובטוח – זוהי הדרך.

מי צריך כריתת עצים ברעננה

בגדול, כמעט כל אחד עשוי להיתקל בשלב כזה או אחר בצורך לבצע כריתת עצים ברעננה. לדוגמא, אם יש לכם בית פרטי ובגינה צומח עץ, כריתה או גיזום רציני נדרשים לעיתים וצריך לדעת מה עושים ואיך. אם אתם מתגוררים בבית משותף ברעננה ובחצר צומח עץ שגדל יותר מדי ועלול לקרוס, גם לכם חשוב לדעת מה ואיך צריך לעשות, מה זאת אומרת כריתה באחריות. כריתה עשויה להידרש על מגרשים פרטיים או ציבוריים, כאשר צריך לבנות מבנה חדש, אם עושים עבודות פיתוח קרקע וצריך להקים קו ביוב או עמודי חשמל חדשים. כריתה וגיזום נדרשים לפני החורף, בעצים שענפיהם נמתחים מעל עמודי חשמל, מעל גגות, סמוך למרפסות וכן הלאה.

מי מבצע את הכריתה ברעננה

אם זו הפעם הראשונה שבה אתם צריכים להזמין שירות של כריתת עצים ברעננה קבלו חידוד משמעותי. לא גנן של גינות מבצע את העבודה אלא גוזם מקצועי ומוסמך. צריך להיות גוזם וכורת עם אישור של משרד החקלאות, בכדי לדעת בדיוק מה עושים ואיך עושים. את הכריתה או הגיזום מבצעים בסדר פעולות נכון, עם ציוד חיתוך מקצועי ותוך הקפדה על כל כללי הבטיחות. איש מקצוע שעוסק בכך בצורה נכונה תמיד עובד עם ביטוח ולא יסכן – לא את עצמו ולא אחרים. גיזום או כריתה שנעשים בצורה חובבנית מהווים סכנה. אל תתפשרו על פחות מעבודה מקצועית. ביצוע העבודה נעשה בצורה מסודרת, לרוב תחילה מסירים ענפים מסוימים ורק לאחר מכן עוברים לענפים הגדולים יותר. במידה וצריך להסיר את הגזע, זו הפעולה שמבצעים בהמשך אבל במידת האפשר, מסתפקים בגיזום עמוק ולא מעבר לזה.

אילו הכנות נדרשות לפני שכורתים

את ההכנות המקצועיות, את סידור כלי העבודה ולפעמים הרחקת עוברים ושבים יבצע הכורת המקצועי. אך מי שמזמין את העבודה צריך גם כן לבצע משהו חשוב. כריתה של כל עץ ברעננה צריכה לקבל אישור. אם לא מקבלים אישור מפקיד היערות שאחראי על אזור רעננה, כריתה או גיזום אסורים בהחלט. מי שלא נשמע לחוק ישלם קנסות, כך שלא צריך לעגל פינות.  

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!