כריתת עצים ברמת השרון

תוכן עניינים

ברחבי ישראל ישנן הרבה מאוד חורשות והרבה שמורות ובהן עצים לרוב. אבל גם בערים יפות כגון רמת השרון אפשר למצוא לא מעט עצים, צעירים, בוגרים ואף עצים קשישים ובאים בימים. את העצים נהוג לשמור ולטפח שכן הם מספקים צל, נוי, לפעמים אפילו פירות טובים למאכל. אבל כחלק מהחיים, לפעמים צריכים לבצע גיזום או אפילו כריתה. נסביר כל מה שחשוב לדעת על כריתת עצים ברמת השרון מי מאשר ומי מבצע.

מהי בעצם כריתה של עץ

בסיפורי הילדים תמיד מספרים על חוטב עצים מצויד בגרזן. החוטב מגיע וכורת את העץ מן הגזע, סמוך לשורשים. למעשה, המציאות שונה מאוד מזה. כריתת עצים ברמת השרון לא מבוצעת על ידי גרזן אבל יש גם עוד משהו מאוד יסודי. החוק בארץ מגדיר מהי בדיוק כריתה של עץ ואילו עצים נחשבים מוגנים ואסור לכרות אותם ללא אישור. כל הסרה של ענפים בכמות משמעותית, כלומר גיזום עמוק, נחשבת לכריתה. לא משנה אם הכריתה נחשבת לחיונית, אסור לבצע אותה ללא פעולה מקדימה. אפילו אם העץ הוא שלכם, בגינה הפרטית שלכם, אם הוא עץ בוגר ומעל לגודל מינימלי, כריתה או גיזום יתבצעו באישור גורם מוסמך. לגורם הזה קוראים פקיד היערות.

כריתה כחלק מטיפוח תקופתי

לעיתים, כריתת עצים ברמת השרון תיעשה בצורה בלתי הפיכה. כלומר, יהיו חייבים לבצע הסרה של העץ בצורה מלאה, עם השורשים או ללא השורשים. יחד עם זאת, מרבית הכריתות הן למעשה פעולות של גיזום תקופתי. כחלק מטיפוח תקופתי וכחלק מצעדים שנועדו לשמור על סביבת העץ, מזמינים כורת וגוזם מקצועי שיסיר ענפים בצורה בררנית ונכונה. ההסרה הזאת מתבצעת באמצעות מסורים מתאימים, כאשר המטרה יכולה להיות אחד מאלה:

  • הסרת ענפים שעלולים לקרוס ולהישבר מפאת הכובד שלהם.
  • הסרת ענפים שצומחים ועלולים בחורף להישבר ולפגוע בעוברים ושבים.
  • הסרת ענפים שעומדים לפגוע בתשתיות, בקווי חשמל, בחלונות של בתים, באנטנות וכדומה.
  • הסרת ענפים וגיזום עמוק למטרות טיפוח של סביבה פרטית או ציבורית.

מי מוסמך לכרות עצים ברמת השרון

כריתה או גיזום של עצים ברמת השרון איננה פעולה יום יומי שגנן מבצע. מדובר בפעולה שיכולה להיות מורכבת, לא פשוטה, אפילו מסוכנת. גוזם וכורת מקצועי צריך להיות בעל יכולת גבוהה ותעודות הסמכה. כורת מוסמך לא יבצע עבודות מסוג זה מבלי לבדוק היטב את השטח, מבלי לבדוק היטב את העץ וענפיו. נדרשת תוכנית פעולה נאותה, ציוד בטיחות וגם ביטוח. יש דרך מאוד טובה להבדיל בין כורת מקצועי ומי שאיננו כזה. איש מקצוע יהיה בדרך כלל אדם מומלץ, עם הסמכה לעבודות גובה. הוא לא יבצע כריתה מבלי לראות שיש אישור מפקיד היערות. בנוסף, העבודה תתבצע בקפדנות, תוך נקיטת צעדי בטיחות לשמירה על העובד עצמו ועל סביבתו.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!