כריתת עצים ברמת גן

תוכן עניינים

אם ננסה כיום לדמיין תקופה שבה רמת גן הייתה מכוסה יער, זה לא יהיה דבר פשוט. אבל למעשה, גם כיום צומחים ברמת גן הרבה מאוד עצים. זה נכון בחורשות ובפארקים אבל גם בגינות פרטיות ושטחים ציבוריים שונים. והפעם נדבר על עניין שקשור לתחזוקה, לבטיחות ולפעמים לתנופת פיתוח – כריתת עצים ברמת גן. חשוב לדעת מי יכול לבצע כריתה, מה ההבדל בין גיזום לכריתה, מי מאשר פעולות כאלה ואיך תדעו שלא תקבלו קנס על פעולה לא חוקית.

מתי כריתה חוקית ומתי לא

אף אדם פרטי לא יכול לעשות חוק לעצמו ולהחליט שמתחשק לו לכרות עץ. זו פעולה לא חוקית בהגדרתה. האמת היא שאפילו בבית שלכם, אם צומח עץ אתם לא יכולים לכרות סתם כך. כריתת עצים ברמת גן, בשטח פרטי או ציבורי, תהיה חוקית רק אם מישהו מוסמך אישר אותה. פקיד היערות שפועל באזור רמת גן מוסמך לאשר ולתת מסמך מתאים. אם תנסו לדלג על העניין הזה תגלו שאתם מבצעים משהו לא חוקי. כריתה לא חוקית נושאת קנסות גבוהים וזו עבירה. גם את הכריתה עצמה צריך לבצע גורם מוסמך, שנושא בתעודות המתירות לו לבצע עבודה כזאת.

ההבדל בין גיזום לכריתה

חשוב לעשות סדר ולהבין שכריתה זה לא בהכרח רק הסרה של עץ באופן מלא. לא מדובר דווקא בגדיעת העץ כולו או עקירה עם השורשים. כריתת עצים ברמת גן זו פעולה שבה מסירים יותר מאשר כמה ענפים או עלים לצרכים של גיזום תקופתי. אם הגיזום מוריד חלק לא קטן מהעץ, זו פעולה שעשויה להיחשב לכריתה. גוזם וכורת מקצועי יוכל לומר לכם באופן מדויק, בהתאם לעץ בחצר או בגינה שלכם, מתי גם גיזום נחשב לפי החוק לכריתה של ממש.

באילו מצבים נהוג לאשר כריתה ברמת גן

כריתה של עץ ברמת גן לא נעשית מפני שרוצים לפנות מקום ללא סיבה. יש כמה מצבים שבהם אפשר לצפות לקבל אישור לכריתה:

  • עץ יבש או חולה שעלול להתמוטט צריך לגזום היטב ולפעמים לכרות.
  • עץ עם ענפים שנוטים לעבר גגות, עמודי חשמל, מרפסות או תשתיות, עשוי להצדיק גיזום רציני מאוד.
  • כריתה או גיזום משמעותי נדרש אם ישנה הפרעה משמעותית לסביבה מבחינה אסתטית או הפרעה לשדה ראיה של מכוניות חולפות.
  • הסרת עצים עשויה להידרש לפני ביצוע עבודות פיתוח חדשות, הקמה של בית, פיתוח עירוני, הקמת מרכז מסחרי, סלילת כביש חדש וכדומה.
מיהו כורת מוסמך

גוזם או כורת מוסמך הוא אדם שפועל בתחום זה באופן מקצועי. זה אדם שיש לו ניסיון, ידע ותעודה המעידה על יכולתו. משרד החקלאות, לדוגמא, מעניק תעודות לעוסקים במקצוע. אם יש צורך להסיר עץ גבוה או ענפים גבוהים, העבודה מוגדרת כעבודת גובה ואז, כורת מוסמך יהיה בעל תעודה לעבודת גובה.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!