תוכן עניינים

כשמשוטטים ברחובותיה של העיר רחובות, נעים וטוב לראות את העצים שצומחים ופורחים בסביבה. חלק מהעצים ניטעו לרווחת התושבים על ידי העירייה ורבים מהם ניטעו ביוזמה של אנשים פרטיים, בגינה או בחצר הפרטית, ליד הבית או בגינה של הבניין. לתחזק ולטפח עץ זה חשוב, אך לפעמים צריך לכרות. מתי מזמינים כריתת עצים ברחובות, למי לפנות, אילו הגבלות מטיל החוק בעניין וממה צריך להיזהר – כל מה שטוב לדעת.

ישנן כמה הזדמנויות שבהן יש צורך למהר ולהזמין כריתת עצים ברחובות. לפעמים פעולת הכריתה לא תהרוס את העץ אלא רק תסיר חלק מהענפים, אם הם ארוכים ומהווים סכנה.

  • כריתה צריך להזמין אם נראה שהעץ חולה, לא בריא, עלול להיות מסוכן ובלתי יציב.
  • כריתה צריך להזמין כאשר רוצים לפנות מגרש או שטח, לפני בניה.
  • פעולה של גיזום מסיבי צריך להזמין אם הענפים עלולים לפגוע בקווי חשמל, אם העץ זקן והעלווה שלו גדולה מדי.
  • גיזום או כריתה עשויים להידרש כדי לאפשר הקמה של כביש חדש, כדי לבצע עבודות עפר חיוניות, לבניית מקלט, הרחבה וכדומה.
  • גיזום עשוי להידרש גם למטרה אסתטית, לאפשר מעבר של אוויר או אור.

לצורך כריתת עצים ברחובות צריך לפנות לגוזם וכורת עצים מוסמך. לא נגר, לא גנן ובוודאי שלא סתם איש עם מסור, יכולים לבצע את הפעולה באחריות, במיומנות, בבטיחות. דעו שמשרד החקלאות מעניק רישיון ואישור לאנשים המוסמכים בביצוע גיזום עצים וכריתה וצריך לבדוק את זה לפני ששוכרים איש מקצוע. במידה והטיפול נעשה בגובה, צריך לפנות לגוזם שיש לו גם אישור ורישיון לעבודות גובה. כמובן, טוב להעדיף חברה אמינה, וותיקה, עם צוות עובדים מסור. את הצעת המחיר בקשו לקבל לאחר שאיש מקצוע ראה את המקום. עלות גיזום או כריתה תלויה בסוג העץ, מורכבות העבודה ותנאי הסביבה.

החוק אומר שרק לאחר קבלת אישור מפקיד היערות מותר לכרות או לגזום חלק גדול מהעץ, בצורה נאותה. מי שלא יעשה כן, יקבל קנס כספי גבוה. תושבי רחובות צריכים לפנות לפקיד היערות המטפל בתושבי העיר. כך אפילו אם רוצים לפנות עץ או לגזום אותו גיזום עמוק, בחצר שלכם ולא ביער או חורש. עץ, אפילו אם הוא פרטי, במידה מסוימת הוא גם רכוש הציבור. החוק מגן אליו וזו עובדה.

תמיד וודאו שעבודות הכריתה נעשות כחוק, ועם אמצעי בטיחות. וודאו שכל מי שעלול להיפגע מורחק מהמקום. ילדים לא צריכים להסתובב שם ורק הכורתים או הגוזמים המקצועיים צריכים להימצא בשטח, עם אמצעי בטיחות. בחרו רק איש מקצוע מתאים שיעזור לשמור על הבטיחות ויבצע את הפעולה על הצד הטוב ביותר, בלי פשרות.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!