כריתת עצים בראש העין

תוכן עניינים

יש אנשים שנוטעים עצים ויש אנשים שכורתים עצים. חשוב להבדיל בין כריתה של עץ במונחים של הרס לשמו לבין כריתה שנועדה למטרה חיובית ולפעמים חיונית. מכיוון שבראש העין ישנם די הרבה עצים, הן בשטחים ציבוריים והן בשטחים פרטיים, קבלו כמה דגשים חשובים, שטוב לדעת לגבי כריתת עצים בראש העין: מי מבצע פעולה כזאת, מה אומר החוק, איך נמנעים מקנסות ועוד.

מי יכול לבצע כראוי כריתת עצים בראש העין

לצורך כריתת עצים בראש העין צריך להזמין גורם מקצוע המצויד בכלי עבודה מתאימים. כלי העבודה כוללים אמצעים שונים לחיתוך (כגון מסור שרשרת רב עוצמה) אך לעיתים גם ציוד מיוחד לעבודת גובה. עץ שמגיע לגובה רב מחייב טיפול מקיף בענפים ואליהם צריך להגיע עם אמצעים מתאימים. לצורך ביצוע גיזום או כריתה לא קוראים לגנן של גינות אלא למומחה גיזום עם רישיון. אנשי מקצוע מצוידים באישורים כגון ממשרד החקלאות ומשרד התמ"ת. גם מי שעוסק בנגרות מקצועית זה לא הגורם לכרות או לגזום כמו שצריך. תמיד בחרו מישהו אמין, מקצועי, עם המלצות, ציוד ויכולת גבוהה. כך מקבלים ביצוע נקי, איכותי, בטוח. ושימו לב שאיש המקצוע מבצע את העבודה עם ביטוח כמקובל בשירות מקצועי וטוב.

מתי לגזום ומתי לכרות

לפעמים ההבדל בין כריתת עצים בראש העין לבין גיזום עשוי להיות דק. אפילו החוק מגדיר מצבים מסוים שבהם העץ עדיין עומד לאחר העבודה בתור "כריתה". אם מטפלים בענפים מרכזיים או מסירים חלק נכבד מהעלווה והענפים, מדובר בכריתה לכל דבר. ככלל, תמיד עדיף לעשות כל מאמץ כדי שיבוצע גיזום, אפילו מקיף, ולא כריתה ממש. כריתה זה צעד בלתי הפיך. לדוגמא, אם חשבתם שצריך לכרות עץ כדי שלא ישברו ענפים בחורף הבא וביום סערה, בדרך כלל אפשר לגזום ענפים לאחר בחינה מדוקדקת. אם העץ נראה חולה ויבש, לפעמים אפשר לגזום את הענפים השונם, באופן שיאפשר לו לצמוח טוב יותר ולהיות יציב יותר. בנוסף, ישנם מצבים שבהם גיזום לא יתאים אך אפשר לנסות להסיר את העץ עם שורשיו על מנת להעביר אותו למקום אחר.

כריתה נדרשת לצורך פיתוח קרקע, לבניית בית, לסלילת כביש, להקמת מוסד ציבורי או כל תשתית אחרת, שמחייבת עבודה עם כלים מסיביים ושינוי תוואי או פני השטח. הרי אי אפשר לבנות יסודות למגדל רב קומות מבלי שהאדמה תפונה מכל דבר, בין אם עץ ובין אם בית ישן שהועמד להריסה. לסיום, לפני שמזמינים איש מקצוע לגיזום או לביצוע כריתה, וודאו שיש לכם אישור לכך. האישור ניתן על ידי פקיד היערות שאחראי על אזור מגוריכם בראש העין. לאחר שהוא יגיע ויבדוק כל מקרה לגופו, הוא מעניק אישור שמאפשר לכרות או לגזום, בלי קנסות ובלי עיכובים.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!