כריתת עצים בראשון לציון

תוכן עניינים

לפני שנים רבות, ראשון לציון הייתה מושבה חקלאית. באותם ימים צמחו בעיר עצים לרוב. גם כיום, בגן המושבה משתרעת שדירת דקלים מפוארת אך זה לא הכל. בעיר המודרנית צומחים הרבה מאוד עצים. אמנם זהו לא עניין יום יומי, אבל מפעם לפעם, נדרשת כריתת עצים בראשון לציון. נסביר באילו מצבים צריך לבצע כריתה, מי מאשר פעולה כזאת ומי מבצע.

מתי צריך לכרות או לגזום עצים בראשון לציון

קודם כל, חשוב לומר שכריתה של עץ לא בהכרח נועדה לסלק את כולו. כריתה הרבה פעמים תהיה בררנית, כלומר הסרה של ענפים מסוימים או חלק מהעץ. מתי צריך לגזום או לכרות בראשון לציון:

  • אם מזהים עץ חולה, אפשר להסיר ענפים על מנת לנסות להציל את העץ.
  • ענפים שצמחו פרא וקרובים לעמודי חשמל, חלונות או מרפסות, צריך להסיר מטעמי בטיחות.
  • כריתת עצים בראשון לציון עשויה להיות נחוצה אם השורשים העמוקים חודרים לתוך צנרת או תשתיות חיוניות.
  • במידה וצומח עץ על מגרש שצריך לפתח, אין ברירה. הסרת העץ נדרשת כדי שאפשר יהיה לבנות בית או מבנה אחר.
  • פיתוח קרקע לטובת הציבור, סלילה של כביש חדש, עבודות של פינוי בינוי, גם אלה מצבים שבהם עשוי להידרש גיזום עמוק, כריתה ואף הסרה של שורשים.

האם לכל אחד מותר לכרות עץ בראשון לציון

גיזום או כריתה של עצים בעיר עשויים להידרש מטעמים נוספים ושונים. אך לא משנה מהי הסיבה לכך, חשוב להבין שלא לכל אחד מותר פשוט להגיע לקצוץ עץ, לגזום אותו בצורה חריגה וכמובן לא לכרות. כריתת עצים בראשון לציון אפשרית אך ורק אם הגורם המוסמך בא, הגיע, בדק ואישר. לא עיריית ראשון לציון הוא בעלת הסמכות לבדוק את זה. איש פרטי, בעלת בית, וועד בית או כל מי שהעץ צומח בשטחו צריך לפנות לפקיד היערות. הפקיד שראשון לציון נמצאת תחת אחריותו איננו חותמת גומי. הוא מגיע למקום, בודק את העץ ומחליט האם אכן נדרש גיזום עמוק שנחשב לכריתה או שנדרשת כריתה או הזזת העץ ממקומו. זיכרו, אם כן, אפילו אם אתם בעלי הבית והגינה שלכם, עץ בוגר לא כורתים ללא אישור. מי שנוהג כך ישלם קנס מאוד גבוה.

וכעת, חשוב לזהות מי מוסמך לכרות או לגזום עצים כחוק. מי שעוסק בכך הוא אדם שהוסמך, שמכיר את דרכי הגיזום והכריתה ויודע לתפעל את הציוד המסוכן המשמש לחיתוך עצים. איש מקצוע אפשר לזהות באופן זה שהוא יודע כיצד לבצע עבודות גובה, הוא בעל אישורים מתאימים וכן עובד כשברשותו ביטוח מקצועי. זיכרו שגיזום וכריתה ללא הסמכה עשויים לסכן אתכם, את העובד וגם אחרים. כריתה וגיזום שומרים על הבית הסמוך, על רכוש, על האנשים שעוברים או חיים באזור.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!