כריתת עצים בפתח תקווה

תוכן עניינים

בפתח תקווה צומחים ומלבלבים הרבה מאוד עצים, בשטח ציבורי, בגינות פרטיות, בחצרות של בתים משותפים. עצי נוי, עצי פרי, הסרה של עץ לא מתבצעת כך סתם. כריתת עצים בפתח תקווה זו פעולה שעשויה להיות מוזמנת על ידי גורמים עירוניים, על ידי גורמים פרטיים, על ידי וועדי בתים, קבלנים ואחרים. לפעולה של כריתה, חלקית או מלאה, חייבים להתייחס בכל הרצינות. נסביר מי יכול לבצע פעולה כזאת, למה אסור לבצע את הכריתה בצורה לא מוסדרת, מי צריך לאשר את הפעולה ואת מי מזמינים.

ממי צריך לקבל אישור

הסרה של עץ, כריתה או גיזום משמעותי של אחוז מסוים מהעץ מחייבים קבלת אישור. עצים בוגרים, אפילו כאלה שצומחים על אדמה פרטית, נחשבים למוגנים. לאף אחד אסור להסיר אותם או לגזום חלק גדול מעץ בפתח תקווה ללא קבלת אישור מגורם מוסמך. הגורם המוסמך לכך הוא פקיד היערנות שאחראי על אזור פתח תקווה. אם מבצעים כריתה או אפילו גיזום משמעותי ללא קבלת אישור, מדובר בעבירה פלילית. נוסף על כך, פעולה כזאת מביאה לקנסות של אלפי שקלים.

באילו מקרים אפשר לקבל אישור לכריתת עצים בפתח תקווה

כריתת עצים בפתח תקווה זו פעולה שתאושר במצבים כגון סיכון. אם העץ צומח בצורה שעלולה לפגוע בבית, מבנה, קו מתח גבוה, תשתיות, עוברים ושבים, צריך לנקוט פעולה. זו יכולה להיות כריתה חלקית של ענפים, גיזום מוקפד ואם אין ברירה, כריתה מלאה. כריתה עשויה להידרש גם כאשר השורשים עצמם גורמים לנזק משמעותי. לדוגמא, אם השורשים של העץ הורסים תשתיות, מרצפות, צינורות של מים או ביוב. ישנם מצבים שמאשרים בעצם להסיר את העץ ולהעביר אותו למקום אחר, לשתילה מחודשת. כריתה בפתח תקווה עשויה להידרש גם כאשר מבצעים עבודות פיתוח. אם בונים שכונה חדשה, אם מקימים בית על מגרש, אם צריך להקים גשר, גן ילדים או מבני ציבור, תתבצע כריתת עצים במקרה הצורך. נשוב ונדגיש כי כל כריתה, אפילו אם ברור שצריך לבצעה, תתבצע לאחר קבלת אישור ומסירת האישור לכורת עצים מוסמך.

מי יכול ומורשה לבצע כריתת עצים בפתח תקווה

כריתת עצים בפתח תקווה תיעשה אך ורק על ידי גוזם מוסמך. איש מקצוע גם יהיה בעל יכולת לכרות עצים מאוד גבוהים, תוך הקפדה על בטיחות מלאה. גנן או מעצב גינות, במלוא הכבוד, איננו מורשה, מוסמך או יכול לבצע כריתה או גיזום לפי החוק. במידה ומדובר בעצים גבוהים ומסיביים, חשוב לוודא כי איש המקצוע גם מוסמך לבצע עבודות גובה. אישורים משרד החקלאות ומשרד התמ"ת יכולים להעיד על הרמה המקצועית וכך גם המלצות מלקוחות שנעזרו בשירותי גיזום וכריתה קודמים. דבר אחרון – לא מזמינים שירות של כריתה בפתח תקווה מבלי לוודא שהפעולה מבוצעת עם ביטוח.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!