כריתת עצים בנס ציונה

תוכן עניינים

האם כל אחד יכול לכרות עצים בנס ציונה? למרות שההיגיון אולי אומר שאם יש לכם עץ בחצר אתם יכולים לכרות אותו אם תרצו, זה ממש לא עובד ככה. בישראל, החוק שומר על פרחי הבר אבל גם על העצים. כן, אפילו עצים שצומחים להם בשטח עירוני, בנס ציונה, בפארק, בבית פרטי, בחצר או בכל מקום אחר, נחשבים מוגנים לפי החוק. מה עושה מי שצריך לכרות עץ? כל מה שרציתם לדעת על כריתת עצים בנס ציונה לפי החוק בישראל.

גם גיזום לפעמים נחשב לכריתה

למרות שניתן לכרות עצים באמצעות גרזנים מסוימים, זו לא שיטה יעילה. בדרך כלל מבצעים את הגיזום או את הכריתה באמצעות כלים חזקים, מסורים חשמליים או מסורי שרשרת המונעים בסולר. וחשוב להבין שבעיני החוק, כריתה זה לא רק הסרה של עץ כולל הגזע וכל הענפים. לפעמים, אפילו הסרה חלקית, כלומר גיזום של חלק ממרכיבי העץ, נחשבת לכריתה. זה תלוי כמה מהענפים ומהצמרת של העץ רוצים להסיר. אם יש ספק, עדיף לבדוק עם גורם מוסמך שעוסק בכריתה וגיזום, על מנת שלא להסתבך עם החוק.

לגזום ולכרות בנס ציונה, לפי החוק

כריתת עצים בנס ציונה לפי החוק נעשית אך ורק באישור. לא עריית נס ציונה היא זאת שמאשרת פעולה כזאת, אפילו לא בשטח השיפוט העירוני. מי שאחראי על כך נקרא פקיד היערות. פקיד היערות הוא זה שמחליט מתי לאשר ומתי לא לאשר. לצורך העניין חובה עליו להגיע למקום ולבדוק האם אכן הפעולה נדרשת, האם היא רצויה והאם היא מותרת בעיני החוק. אם מבצעים את הפעולה הזאת ללא אישור, זה לא חוקי וזה יעלה הרבה כסף. זוהי עבירה שגוררת קנסות ולפעמים אף נחשבת פלילית. אגב, בלי קשר, את הגזם צריך לפנות לאחר העבודה בהתאם לימים שבהם העיריה מפנה. מי שלא מפנה את הגזם בצורה המותרת עלול לקבל קנס גם מהעריה, אז שימו לב לכך.

מי גוזם וכורת ומתי

לפעמים אפשר לתזמן כריתת עצים בנס ציונה לפי עונות השנה. למשל, לפני החורף כדאי לבצע גיזום או כריתת ענפים, על מנת שלא ישברו ויעופו ברוח. זהו גיזום בטיחותי, שנועד לשמור על תשתיות, על חוטי חשמל, מרפסות, גגות וכן הלאה. כריתה עשויה להתרחש לפני שבונים בית על מגרש, לאחר הריסת בית ישן. כריתה לפעמים תיעשה כאשר העץ עומד להישבר, אם הוא חולה באופן חסר תקנה או שהוא פוגע עם שורשיו בתשתיות תת קרקעיות.

לצורך הביצוע חשוב להזמין איש מקצוע שמומחה בגיזום ובכריתה. הדבר מוסדר עם אישורים ורישיונות. העדיפו גורם מקצועי, שאיננו רק גנן אלא מתמחה בגיזום בצורה בטוחה, תקנית ונבונה. וודאו שמגיעים אליכם אנשי מקצוע עם ביטוח ובמידת הצורך, גם אישור עבודות גובה.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!