כריתת עצים בירושלים

תוכן עניינים

אף פעם לא רצוי לכרות עץ ללא סיבה מוצדקת. העצים בירושלים מנקים את האוויר, הם נותנים לנו צל, אווירה ויופי. חלקם גם נותנים פירות נאים למאכל. בכל זאת, לפעמים כריתת עצים בירושלים תהיה דבר בלתי נמנע. יתר על כן, לפעמים כריתה של ענפים או הסרה של חלק מהעץ חיוניים וחייבים לבצע אותם בזמן על מנת להימנע מצרות ותקלות. נסביר כל מה שרציתם לדעת על החוק הנוגע לכריתה של עצים בירושלים, מתי גיזום של עץ דינו ככריתה, מה תפקידו של פקיד היערות בעניין, מה המשמעות של קנס בגין כריתה לא חוקית, ומי צריך לבצע גיזום או לכרות עצים.

כריתת עצים בירושלים בראי החוק

לא תקנה מקומית מגדירה מהי כריתת עצים בירושלים. החוק הנוגע לכך הינו חוק ארצי והוא מגדיר מתי עצים נחשבים למוגנים. למעשה, מבחינה מעשית כמעט כל העצים, למעט נטעים קטנים, נחשבים לעצים בוגרים ומוגנים. זאת אומרת, שאסור לכרות אותם בשום פנים ואופן, אם לא מקדימים לקבל אישור מגורם מוסמך. הגורם המוסך על פי החוק לאשר כריתה של עצים בירושלים הוא פקיד היערות המקומי.

אם רוצים לכרות עץ, אפילו כזה שגדל בתוך חצר מגודרת, בגינה פרטית או בשטח פרטי חברה, יש לפנות לפקיד היערות בירושלים. לפני קבלת אישור מסודר יגיע הפקיד לכתובת או לאתר המבוקש. שם תתקבל ההחלטה, האם לפי המצב מותר יהיה לכרות או שיש לבצע משהו חלופי, כגון העתקת העץ למקום אחר, גיזום וכדומה. ומה קורה אם לא מכבדים את החוק? מי שכורת עץ בירושלים ללא אישור עלול לשלם אלפי שקלים קנס. מדובר בעבירה פלילית. יתר על כן, גם גיזום פראי, ברמה שמסכנת את שלמות העץ ועלולה להביא למותו נחשב כריתה לכל דבר. ועל פי התקנות המקומיות, כל גזם או עצים כרותים יש לפנות כראוי, בימים המתאימים. השלכת גזם שלא במקום או בזמן המורשים, גם זה דבר שמוביל לקנסות ואי נעימות. פועלים כחוק, פועלים נכון ולא מסתבכים או משלמים קנסות שלא לצורך.

מדוע ומתי צריכים לכרות עצים בירושלים

כריתת עצים בירושלים עשויה להתרחש מכמה טעמים. אם מדובר בחורשות טבעיות או בשמורות, לעיתים נדרשת כריתה על מנת לשמור על חציצה בין עצים. יצירת מרווח מתאים נועדה להגן על החורש במקרה של שריפה. כאשר מדובר על עץ שעלול ליצור מפגע מסוכן, גם אז תאושר כריתה. כריתה מסוג זה לא בהכרח תסלק את העץ אלא תשאף לסלק חלק מהענפים המסוכנים או המועדים להישבר. כריתה של ענפים מרכזיים נדרשת עם העלווה כבדה מדי, כדי למנוע מהעץ כולו להתמוטט ברוח חזקה או בשעה שיורד שלג. כריתה של ענפים תידרש אם מזוהים ענפים חולים או יבשים, שעלולים להישבר בקלות.

כשצריך לכרות עצים מטעמים בטיחותיים, זה נועד על מנת למנוע פגיעה או נזק, פגיעה גופנית או נזק לרכוש. גיזום חיוני על מנת למנוע התמוטטות של עץ שעלולה לפגוע בבני אדם. גיזום מקצועי יכול למנוע התמוטטות של עץ על לבית, פגיעה בגג, בעמודים. ענפים שנתלשים ועפים ברוח עלולים לחורר דודי שמש, להפיל דודי חשמל, להזיק לקווי מתח גבוה, לפגוע בתשתיות, בגגונים, בכלי רכב, ברמזורים, בחלונות של דירות או בתים. כריתה בררנית או גיזום הם צעדים שראוי לבצע מעת לעת. לפעמים פעם בשנה, לפעמים תדירות פחות גבוהה. תמיד צריך שהדבר ילווה באיש מקצוע שיודע לזהות נקודות חולשה של העץ, מחלות של העץ ומפגעי בטיחות הנלווים לכך.

גיזום אסתטי וכריתה למטרת פיתוח בירושלים

אם נתייחס למובן הרחב של הדברים ונגדיר כריתת עצים בירושלים בתור גיזום קפדני של ענפים מרכזיים, הרי שישנה תועלת אסתטית. גיזום תקופתי וכריתה בררנית נדרשים על מנת לשמור על מראה מטופח של העצים, במיוחד בסביבה עירונית צפופה. אלה דברים שכל בעל בית שיש ברשותו גינה וכל וועד בית שאחראי על חצר משותפת צריכים להביא בחשבון. בנוסף, קבלנים, יזמים וחברות פיתוח ועבודות עפר זקוקים לעיתים לאיש מקצוע לצורך כריתה של עץ או עצים למטרות של פיתוח אורבני. כריתה לצרכי פיתוח ובניה זאת אומר הסרה של עצים במגרשים שבהם בונים בתים חדשים. כשצומח עץ במגרש שעליו מקימים מגרש חניה או בהקמה של מרכז מסחרי חדש, בהקמה של גשר או פסי רכבת או כל תשתית אחרת, כשעץ מהווה מכשול, אין מנוס וצריך לעקור או לכרות.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!