כריתת עצים ביהוד

תוכן עניינים

יתכן מאוד שבתקופה פרה היסטורית צמחו להם יערות פרא אפילו ביהוד. אבל כיום, גם כשאין יערות, עדיין ישנם לא מעט עצים ביהוד. בדרך כלל, את העצים טוב לטפח, להשקות, לטפל. אין ישנם מצבים שבהם את העצים חייבים לגזום בצורה מסודרת. וישנם מקרים שבהם הגיזום הולך צעד נוסף קדימה ולמעשה הופך לכריתה. לא כל אחד יכול לבצע, מורשה לבצע או מוסמך לבצע כריתת עצים ביהוד. את הדגשים שחשוב לכם לדעת כדאי לקרוא ולזכור.

כריתה מקצועית זה מקצוע

כריתת עצים ביהוד שונה ביחס לעבודת גננות רגילה. זו גם לא עבודה של קטיף ולא דומה בכלל לחיתוך כפי שנגרים עושים בנגריה. כריתה של עצים או גיזום נכון, זה מקצוע לכל דבר. ישנם כורתי עצים וגוזמים שמקפידים לעבוד לפי הנהלים, בבטיחות מלאה, עם ביטוח בכל עבודה והקפדה על כל השלבים. לדוגמא, אי אפשר כך סתם לכרות עץ או גזע. חייבים לפני כן להסיר בצורה נכונה את הענפים השונים. בנוסף, יש צורך לחשב ולתכנן את האופן שבו יפול העץ הכרות על מנת שלא ייגרם נזק או חלילה תאונה. אנשי מקצוע יהיו מצוידים בהרשאה או רישיון לגיזום ולכריתה מטעם הגורמים המוסמכים. בנוסף כורת מקצועי או גוזם לא יבצע עבודה מצורה מרושלת או לא חוקית. תמיד, הדבר יתבצע על סמך אישור מפקיד יערות מקומי.

מי אחראי להוצאת אישור

לפעמים חברה שמבצעת כריתת עצים ביהוד תפנה ישירות לפקיד היערות אך בדרך כלל היוזמה היא של בעל השטח. נניח שאתם גרים בבניין משותף והעץ בחצר שלכם נראה לכם בעייתי, אי אפשר סתם כך להזמין גנן שיכרות. צריך לפנות לפקיד היערות של אזור יהוד והוא יגיע ויבדוק. כדאי לדעת שאם מסירים הרבה מאוד מהענפים, הפעולה תיחשב לכריתה ולא לגיזום. במידה ואין סכנה והעץ איננו מפריע באופן מובהק, כדאי בדרך כלל להעדיף לגזום, לשמור על העץ ולא לכרות אותו. לעץ חי ובריא יתרונות רבים. הוא יפה, הוא מנקה את האוויר מרעלים, מספק חמצן, מספק צל, חוסם רוחות ומרומם את מצב הרוח. אבל אם התנאים מחייבים זאת, יש מקרים שחייבים ללא ספק לכרות.

כמה דברים שחשוב לדעת

ללא אישור מפקיד היערות, כל כריתה של עץ תגרור קנס גבוה. אפילו אם זהו העץ שלכם, אם אתם נטעתם אותו או שהוא גדל על אדמתכם בגינה הפרטית. לאחר הכריתה, את הגזם יש לפנות ביום המתאים לפי פרסומי העירייה. כריתה מתבצעת בדרך כלל אם העץ מסוכן, אם הוא לא יציב, אם הוא חולה ועלול להתמוטט. גיזום איכותי נדרש כדי לשמור על קווי חשמל, למנוע נפילת ענפים ברוח חזקה ולפעמים למטרות טיפוח סביבתי. דרוש לכם שירות של כריתה או גיזום? וודאו שהכל נעשה לפי החוק ובבטיחות.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!