כריתת עצים הרצליה

תוכן עניינים

למרות היותה של הרצליה עיר גדולה ותוססת, עדיין צומחים וגדלים בה עצים רבים. רובם לא משמשים למטרות חקלאיות אלא נועדו לתת צל, לנוי, ליופי וחלקם מניבים פירות בגינות פרטיות או ציבוריות. על הטבע והעצים צריך לשמור וזה חשוב, אולם למרות זאת עולה לפעמים הצורך לבצע כריתת עצים בהרצליה. חשוב להבין שהכריתה איננה בהכרח חיתוך בלתי מחושב של כל העץ, עם הגזע, כל הענפים והשורשים. החוק מגדיר את הכריתה גם כגיזום מאוד נרחב. מכיוון שהחוק מגדיר מתי כריתה אפשרית ומותרת ומתי לא, חשוב לא להזמין סתם כך גנן שלא מומחה לכריתה. צריך להיעזר אך ורק באיש מקצוע, שעובד בהרצליה וגוזם, כורת או מסיר ענפים לפי החוק, בצורה בטיחותית ועם ביטוח מקצועי בכל פעולה.

מה תפקידו של פקיד היערות בהרצליה

בכל מקום בארץ, גם בהרצליה, חייבים לקבל אישור כדי לבצע כריתה או גיזום משמעותי בעצים. אם אתם סבורים כי נחוץ לכם שירות של כריתת עצים הרצליה הכירו את הגורם המפקח והמאשר – זהו פקיד היערות בהרצליה. למעשה, מדובר בפקיד יערות שהאזור נמצא בסמכותו. כל מי שרוצה לעקור, לכרות או לגזום מה שעל פי החוק נקרא "כריתה" חייב לקבל את אישורו. האישור נדרש, חשוב להדגיש, גם אם הטיפול נעשה בשטח פרטי לחלוטין. כן, אפילו בגינה פרטית או במגרש ציבורי, אך ורק הפקיד מוסמך לאשר. הוא תמיד יגיע למקום, יראה את העץ, יבדוק, יראה איזו פעולה רצויה ואז יחליט האם לאשר. ללא אישור, כריתה נחשבת ללא חוקית. זו פעולה שכרוכה בקנסות גבוהים ועבירה על פי החוק הפלילי!

מתי להזמין כריתה של עצים בהרצליה

כריתת עצים הרצליה עשויה להידרש בכל מיני מצבים. לדוגמא, פעולה תקופתית, כאשר מדי תקופה מסירים חלק מהעץ. ההסרה, שנחשבת לכריתה, יכולה להיעשות מצורך אסתטי, על מנת למנוע קריסה של ענפים, פגיעה בתשתיות. כריתה עשויה להידרש בהרצליה גם אם העץ עומד במקום שבו צריך לבצע עבודות פיתוח. אם למשל רוצים לבנות בית חדש בהרצליה, אם מקימים מפעל, בונים דרך או סוללים, הסרת העץ מחויבת המציאות. אגב, גם הסרת העץ בצורה מקצועית לצורך שתילה מחדש במקום אחר מחייבת אישור של פקיד היערות וגם זו פעולה שצריכה להתבצע על ידי אדם מוסמך ומיומן.

מי מוסמך לבצע כריתה

גם בהרצליה מי שמוסמך לבצע כריתה יהיה גורם מנוסה, בעל אישור גוזם מוסמך. איש מקצוע צריך להכיר היטב את החוק בנושא וכמובן לדעת היטב איך מבצעים הסרת ענפים, ניסור, כריתה או גיזום בצורה נאותה. מכיוון שגיזום פראי עלול בעצמו להרוג את העץ, גם זו פעולה שנחשבת לכריתה וצריך להיעזר בגוזם מקצועי. הפעולה צריכה להתבצע תחת אישורים, בהתאם לכללי משרד החקלאות ומשרד התמ"ת (אם הטיפול בעץ מחייב עבודת גובה).

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!