כריתת עצים בגבעת שמואל

תוכן עניינים

כריתת עצים מקצוענים בגבעת שמואל

בגבעת שמואל תוכלו לראות פה ושם לא מעט עצים צומחים. חלקם ניטע לפני שנים, אחרים ניטעו רק בשנים האחרונות. הם מצויים בבתים פרטיים, בחצרות של בניינים משותפים, בפארקים ובגינות עירוניות. כריתת עצים בגבעת שמואל ולעיתים גיזום בררני נעשים כחלק מהתחזוקה השוטפת בעיר. אך לפני שמבצעים כריתה או גיזום פה ושם, כדאי לדעת את משמעות הדבר. חשוב להבין את מי אפשר להזמין לצורך ביצוע העבודה הזאת ומה קורה אם עוברים על החוק בעניין זה.

מהי כריתת עצים חוקית בגבעת שמואל

יכול להיות שאתם, כתושבי גבעת שמואל, חושבים שאם סבכם נטע פעם עץ או שאולי קניתם בית עם עץ בחצר, אתם לא חייבים לקבל אישור לצורך כריתת ענפים גדולים או של עץ. למעשה, כל פעולה שפוגעת בעץ או מסכנת אותו עלולה להיחשב ללא חוקית. בישראל פועלים פקידי יערות שזהו תפקידם – להחליט מה ואיפה ניתן לכרות עצים על פי החוק. אם אתם רוצים להזמין שירות של כריתת עצים בגבעת שמואל חשוב להתייעץ קודם לכן עם פקיד היערות. במידה וימצא לנכון, הוא יגיע אליכם ויחליט האם יאשר (בכתב) לבצע גיזום עמוק, כריתת ענפים מרובים או הסרת רוב העץ או כולו. ללא אישור, פעולה הנחשבת לכריתה אסורה בחוק ואף מוטלים קנסות מאוד משמעותיים.

מי מבצע כריתת עצים כחוק בגבעת שמואל

בגינות השונות ברחבי גבעת שמואל מטפלים גננים שונים. חלקם עובדי ציבור ואחרים מבצעים עבודות פרטיות. אך בדרך כלל, לא הגננים ומטפחי הגינות הללו מוסמכים ויכולים לבצע כריתת עצים בגבעת שמואל. את ביצוע עבודת הגיזום המורכבת, סילוק ענקים מסוכנים או כריתה, מבצעים אנשים בעלי רישיון גיזום. לצד רישיון גיזום, חברה רצינית שעוסקת בגיזום וכריתה דואגת גם לאישור עבודות גובה, שכן הרבה פעמים הטיפול מחייב שימוש באמצעים גבוהים. אם אתם בוחרים איש מקצוע בתחום זה, וודאו שהוא בעל ניסיון ובעל כל האישורים התקפים לכריתה בגבעת שמואל. חשוב גם לבדוק שהפעולה נעשית עם ביטוח. איש מקצוע בתחום זה שעובד ללא ביטוח איננו אחראי ואיננו מומלץ. אחריות, בטיחות, רישוי, את כל זה חשוב לבדוק מבעוד מועד.

כריתה או גיזום כחוק נעשים במצבים שונים. למשל, כאשר העץ מסתיר את הנוף ורוצים להסיר חלק נכבד מהעפים אך מבלי להזיק לעץ. הטיפול הזה נעשה גם אם רוצים לבנות על שטח שבו העץ צומח וחייבים לפנותו. אגב, איש מקצוע דואג לטפל נכון גם בגזם שכן פינוי לא נאות עלול להביא לקנס מטעם כל רשות מקומית בארץ. ובנוסף, גיזום נדרש אם הענפים מהווים סכנה, אם הם צומחים קרוב לעמוד חשמל, מעל מרפסת פתוחה. עץ לא יציב שצומח מעל בית עלול להתמוטט וצריך להקים תמיכה או לבצע גיזום או כריתה כחוק.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!