כריתת עצים בבית שמש

תוכן עניינים

קיבלתם היתר בניה במגרש בבית שמש או שאתם חוששים שהעץ הסמוך לא יציב ועלול להתמוטט? במקרים כאלה ובמקרים נוספים, יתכן שמה שדרוש לכם זה שירות של כריתת עצים בבית שמש. אך לפני שמזמינים איש מקצוע, טוב לדעת שעקירה זה עניין רציני מאוד. את כל הטיפול בכך צריך לבצע במשנה זהירות ובנוסף, יש צורך לקבל אישור על ביצוע עקירה צפויה. ללא אישור, על פעולה כזאת ישולם קנס גבוה. בנוסף, כורתים או גוזמי עצים מוסמכים לרוב יסרבו לבצע פעולה כזאת מבלי שהתקבל אישור כחוק.

איך מתמחרים כריתה על עצים בבית שמש

כריתה של עץ שונה מאוד מגיזום של שיח קטן. ביצוע העבודה נעשה בשילוב כלים חזקים שעלולים גם לסכן בשימוש לא זהיר. תמיד תוודאו שמי שמגיע לבצע את הגיזום או הכריתה הינו כורת מוסמך, בעל ניסיון ואישורים. בשל ההבדלים הגדולים שקיימים בין עצים ממינים שונים, לא כל סוגי הכריתות יתבצעו באותה המהירות ובאותו המחיר. עלויות של כריתת עצים בבית שמש מושפעות מגורמים כדוגמת:

  1. הגישה וכל התשתיות או הצמחים שיש מסביב לעץ – אם העץ יחסית נגיש ולא קשה להתקרב אליו, הכריתה תתבצע יותר בקלות והעלות תהיה גם היא יותר נגישה. עבור עץ חסום או כאשר קשה לגשת לידו מסיבות שונות, העבודה מתמשכת ותעלה בהתאם.
  2. השורשים – במידה ולעץ אין שורשים עמוקים או שאין צורך בעקירה מלאה, עלות העבודה פחות גבוהה. אם נדרשת עקירה מלאה והשורשים מסיביים ומאוד עמוקים, עלות הפעולה יותר גבוהה.
  3. היקף העבודה – היקף העבודה בכריתה זה בעצם כמות העץ שיש לכרות או לגזום. עובי הגזע וגובה העץ, כמות הענפים ועד כמה הם רחבים, קלים או קשים לכריתה. שימו לב שעצים לרוב לא כורתים בבת אחת. קודם מסירים ענפים מרכזיים ורק לאחר מכן כורתים את הגזע במידת הצורך.

איך מבצעים עקירת עצים בבית שמש כחוק

ביצוע כריתת עצים בבית שמש כחוק מחייב פניה לפקיד היערות של בית שמש. הפקיד הוא האיש המוסמך לבדוק את כל המשתנים הכרוכים בעקירה. לעיתים הוא יגיע לראות את העץ ואת האזור הסמוך. במידה וניתן אישור בכתב, ניתן לבצע את העקירה. חשוב לציין כי גיזום מאוד חזק של עצים בבית שמש עשוי להיחשב לכריתה בעיני החוק. כלומר, אפילו אם העץ נותר לאחר הפעולה במקומו, הסרה של הרבה ענפים או חלקי גזע יחשבו לכריתה שמחויבת באישור.

לצורך ביצוע הכריתה חשוב להזמין אך ורק אנשי מקצוע. על פי רוב, איש מקצוע מיומן יהיה מצויד בציוד לכריתה ובמידת הצורך גם ציוד לסילוק של שורשים (שעלולים לפגוע בצנרת תת קרקעית ותשתיות אחרות). לעיתים הכריתה תיעשה בסיוע מנוף או כלי הרמה. במקרה זה, עשוי להידרש אישור לעבודת גובה.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!