כריתת עצים באור יהודה

תוכן עניינים

עץ מלבלב מכניס שמחה בלב ואור בעיניים. ובכל זאת, לא את כל העצים אפשר להשאיר על מקומם. במצבים רבים יש צורך לבצע כריתת עצים באור יהודה, כריתת ענפים כאלה ואחרים, גיזום עמוק ולפעמים אף עקירה כולל השורשים. נסביר מדוע חייבים לקבל אישור לפני פעולה כזאת ואת מי אפשר להזמין בראש שקט, לצורך ביצוע גיזום מקצועי או כריתה באור יהודה והסביבה.

 

מדוע חייבים לבקש אישוררת כאן

העצים בארצנו מוגנים על פי החוק. עץ הוא משאב טבע, יצור אורגני שמועיל, מטפח את הסביבה, מנקה את האוויר, משובב את הנפש. עץ, כמו בעל חיים, איננו מוצר שאפשר לזרוק כלאחר יד. לכן, קבוע החוק שאם רוצים לבצע כריתת עצים באור יהודה, כמו בכל מקום אחר בארץ, חייבים שגורם מוסמך יבדוק את הבקשה. באור יהודה פועל פקיד היערות המוסמך לבדוק את בקשות התושבים או כל גורם שרוצה לכרות או לגזום חלק מקיף מהעץ. רק לאחר שהפקיד יגיע אליכם ויבדוק, הוא יעניק לפי הצורך אישור שיאפשר להזמין כורת או גוזם מוסמך.

מי מוסמך לבצע כריתה כחוק באור יהודה

גם כשצומח עץ בחצר הפרטית, חייבים לקבל אישור לכרות, אחרת מקבלים קנס גבוה. בנוסף, ללא אישור זו נחשבת לעבירה פלילית. אחרי שהבהרנו די הצורך את הנקודה הזאת, אפשר להוסיף שלא כל אחד יכול לגשת, לכרות ענפים או לכרות עצים. כל מה שנחשב לכריתה צריך להתבצע על ידי איש מקצוע מוסמך. במשרד החקלאות עוסקים ברישוי של אנשי מקצוע בתחום זה. ואם מדובר בעבודת גובה, רק מי שיש לו רישוי ממשרד התמ"ת לעבודות כריתה וגיזום בגובה יוכל לעסוק בכך ללא בעיות וללא תקלות. אדם פרטי או אפילו גנן שיודע לטפל בגינות באופן שגרתי, אינם מורשים ואינם יכולים לבצע כריתה לפי קריטריונים סבירים של בטיחות וזהירות. כריתה וגיזום עמוק יכולים להיות מסוכנים עד מאוד. לכן, לצורך ביצוע עבודה מסוג זה וודאו:

  • שיש לכם אישור מפקיד היערות של אור יהודה.
  • שאתם פונים לאיש מקצוע מוסמך, מורשה ומנוסה.
  • שלפני הכריתה בודקים אפשרות של גיזום לצורך הצלת העץ ומניעת צעד בלתי הפיך.
  • שהכורת פועל עם רישיון וגם עם ביטוח תקף לכיסוי לכל מקרה צורך.

לסיום, כמה מילים על מי ומתי צריך לבצע כריתת עצים באור יהודה. כריתה יכולה להתבצע עבור וועדי בתים, עבור בעלי בתים, עבור מוסדות, אנשים פרטיים או גופי ציבור שונים. כריתה תאושר אם היא מחויבת המציאות בגלל היבט בטיחותי, בגלל היבט אסתטי ראוי לשמו, על מנת לאפשר ביצוע של עבודות פיתוח קרקע, בניה, הקמת מבנים, חנויות, גני ילדים וכדומה. אם עץ הורס צנרת, מסכן קו מתח גבוה או את העוברים ושבים, מבצעים גיזום בררני, גיזום עמוק או כריתה של ענפים ואף גזע, לפי הצורך.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!