כריתת עץ פיקוס או עצי פיקוס

תוכן עניינים

כריתת עץ פיקוס

עצי פיקוס גדלים בישראל במקומות רבים, הן בערים והן מחוצה להם. הם נותנים צל בשדרות עירוניות וחלק ממיני הפיקוס גם מניבים פירות הראויים למאכל (לדוגמא, התנאה המוכרת לכולם). במידה ושורשי העץ גדולים יותר מדי וחודרים לקרקע, מכל מיני עברים וכיוונים שונים, עלולים להיווצר נזקים לרכוש. לדוגמא, השורשים כה קשיחים שהם יכלים לסדוק מרצפות. הם כה עמידים שהם יכולים אפילו לפגוע במדרכות, להזיק לשבילים וכן לסתום צינורות ביוב. במצבים כאלה, אין ברירה ונדרשת כריתת עץ פיקוס. עם כל הצער והכאב, לפעמים זהו המצב. אך האם כל אחד יכול לבצע את העקירה? בהחלט לא. נסביר על הדגשים החשובים.

כריתת עץ פיקוס רק באישור כחוק

אפילו אם בגינה שלכם, ליד הבית, צומח פיקוס, אתם לא יכולים לעקור אותו מבלי לעבור תהליך מסוים של בירוקרטיה. כריתת עץ פיקוס, כמו כל כריתה של עץ אחר, זו פעולה שהחוק מתיר לעשות רק בתנאים מסוימים. בין היתר, הכריתה צריכה להיות הכרחית, צריך לוודא שאין פעולה אחרת שתוכל לפתור את הבעיה וצריך לקבל אישור. את האישור ייתן לכם פקיד היערות לאחר שיוכח מה הסיבה לכך שצריך לבצע כריתה או עקירה. ברגע שיש לכם רישיון, הפעולה הופכת לפעולה חוקית במקום עבירה פלילית. זו הדרך שבה אפשר לכרות, מבלי לחטוף קנסות של אלפי שקלים.

כך עושים את העבודה ללא תקלות

כדי לכרות עץ פיקוס לא מגיעים למקום עם גרזן. זהו כלי עבודה מיושן שהיה מתאים אולי פעם, ורק לצורך טיפול בעצים חלשים ועדינים. הפיקוס הוא בהחלט בקטגוריה אחרת. הטיפול הנכון מתחיל עם הסרה של ענפים בחלק העליון. כל ענף בולט מדי, כבד או מסוכן מסירים תחילה במסורי שרשרת. אחרת, העץ הנופל או הגזע הכרות עלולים לגרום תוך כדי הנפילה לנזקים משניים ואף לסכנת נפשות. במילים אחרות, כריתת עץ פיקוס נעשית בשלבים תוך פירוק ענפים וחלקי גזע. רק בסוף, מפנים את כל החלקים, הגזם, הענפים וכל היתר, בצורה בטוחה וללא תקלות. במידת הצורך, את הכריתה מבצעים בשילוב מנוף. כך מגיעים לענפים הגבוהים ללא קושי וללא חשש. במקרים כאלה את העבודה יבצע צוות עם אישור לעבודות גובה.

כריתה עם הסמכה

השירות עשוי להידרש עבור וועדי בתים, קבלני בניין, לקוחות פרטיים ואחרים. על כל מקרה, שלבי העבהשודה הם כאלה:

  • ראשית מוציאים רישיון לכריתה של עץ הפיקוס, מפקיד היערות.
  • שנית, את האישור מציגים בפנים כורת מוסמך. מי שלא מבקש מכם לראות את הרישיון הנדון, עשוי להיות איש מקצוע חאפר ולא מוסמך.
  • שלישית, בקשו לראות רישיונות והסמכה של הכורת. ידע בגיזום וכריתה מאפשר עבודה נקייה ובטוחה.
  • רביעית, וודאו ביטוח, לכו על בטוח. רק ברגע שאתם רואים שהעבודה מתבצעת עם ביטוח תקף, תוכלו להיות רגועים.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!