גיזום עצים עם מנוף

תוכן עניינים

עצים נמוכים וקטנים אפשר לגזום ללא קושי, לעיתים אפילו ללא צורך בסולם. מזמרה והבנה בצמחים ועצים יכולים להספיק. אבל לא תמיד די בכך. למשל, כאשר עולה הצורך לגזום עץ גבוה, גדול ורחב צמרת, אפשר בהחלט שגם סולם רציני לא יתאים למלאכה. במצבים כאלה צריך אנשי מקצוע מיומנים, שמגיעים עם עזרים מתאימים. רשמו לעצמכם – כאשר נדרש גיזום משמעותי, לכל מטרה שהיא, הפתרון הנכון הוא גיזום עצים עם מנוף. נסביר על המטרות של גיזום כזה וכן איך תבדקו שהפעולה מבוצעת על הצד הטוב ביותר, בטוח, יעיל וכראוי.  

גיזום כהיערכות לקראת החורף

אם בסביבתכם צומח עץ אחד גבוה ורם או כמה עצים שכאלה, חשוב להקפיד על תחזוקה נכונה, במיוחד לקראת החורף. הסתכלו היטב על העצים וראו האם חלק מהענפים נראים לכם לא כל כך יציבים? האם אתם יכולים לומר בוודאות שחלק מהענפים אינם יבשים או רעועים? אם קיים אפילו חשש שבחורף הרוח תעקור כמה ענפים או תזעזע אפילו את כל העץ עד שעלול לקרוס כולו, אסור לקחת כל סיכון. חייבים להזמין פעולה מקצועית של גיזום. גיזום עצים עם מנוף לא רק מתאים לצרכי טיפוח ונוי. זו הדרך להיערך כך שהרוחות והגשמים לא יתלשו ענפים ולא יעקרו וישברו עצים לא מטופלים.

גיזום עם מנוף לשמירה על בריאות העץ

לגיזום של עצים מטרות שונות, לצד הבטיחות הסביבתית. מטרה מאוד חשובה של גיזום עצים עם מנוף היא להבטיח את שלמות העץ ובריאותו. גיזום בצורה הנכונה מאפשר לאוויר ולשמש להגיע אל כל העלים ולכל הענפים של העץ. בנוסף, הגיזום היעיל מסיר חלקים חולים או פגועים. בצורה כזאת אפשר לעודד את הצמיחה הנכונה יותר של העץ. ובמידה שמדובר על עץ פרי, אפשר אפילו לעודד את הצמיחה של יותר פירות ויותר יבול. כדי לדעת על כך יותר, כדאי לפנות לגוזמים מקצועיים ומנוסים, שיודעים את סדר הפעולות הנכון ורגילים לעבוד גם בגובה, עם מנוף מתאים.

גוזמים עם אישור עבודות גובה

כאשר אתם רוצים להזמין גיזום עצים עם מנוף, יש כמה דברים שתוכלו להקפיד עליהם. שימו לב שגנן שמטפל בדרך כלל בערוגות, שתילים נמוכים או שיחים, לא מורגל, לא מיומן ולא מצויד לצורך גיזום עצים, בוודאי שלא באמצעות מנוף.

  • גוזמי עצים מקצועיים צריכים להיות בעלי ידע באגרונומיה וכן בעלי הסמכה של משרד החקלאות. כי אי אפשר פשוט להתחיל לקחת מזמרה או מסור, ולהתחיל לחתוך.
  • גוזמים מקצועיים צריכים להיות גם בעלי אישור לעבודות גובה. עבודות עם מנוף באישור של משרד העבודה הן עבודות שמתקיימות בבטיחות מירבית ועל פי הכללים הנדרשים.
  • בדקו שיש ביטוח – לפני ביצוע עבודה מסוג זה, הקפידו על כך שהגוזם או הגוזמים מצוידים בביטוח תקף.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!