גיזום עצים מקצועי

תוכן עניינים

כל פעולה של גיזום עצים מקצועי דורשת ניסיון ומיומנות רבים, וכן יכולת להתמודד עם ביצוע עבודות בגובה רב. אם יש לכם עץ בשטח הפרטי שלכם, שנדרש לו גיזום מסיבות שונות, חשוב להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה לצורך זה. גיזום עצים הוא תהליך מורכב יחסית, שיש לבצע אותו עם שמירה מרבית על הבטיחות של מי שמבצע את הגיזום וגם של האנשים הנמצאים על הקרקע.

כדי לבצע גיזום עצים באופן מקצועי, יש להגיע בצורה מסודרת לחלקים הגבוהים ביותר של העץ. ההגעה לגובה יכולה להתבצע באמצעות סולם, טיפוס או שימוש במנוף. השימוש במנוף הוא שכיח מאוד, אך יכול לייקר את פעולת הגיזום. השימוש בסולם גם הוא שכיח מאוד בשימושן של חברות גיזום עצים מקצועיות, אך הוא מוגבל בדרך כלל לגובה של 10 מטרים. לכן, צוותים רבים של גיזום עצים מקצועי עושים שימוש בשיטת הטיפוס. בשיטה זו מטפס הגוזם על העץ עצמו, ומבצע את הגיזום כאשר הוא ממש ממוקם על העץ. בשיטת הטיפוס נהוג להשתמש במיוחד במקרים בהם אין גישה נוחה למנוף לצורך הגיזום בצמרת העץ. במקרים רבים ישנם גם חוטי חשמל או גורמים מפריעים אחרים לפעולת הגיזום, ולכן טיפוס על העץ מהווה את הפתרון האידיאלי במקרים אלה.

מתי כדאי לבצע גיזום עצים מקצועי?

גיזום עצים נדרש למטרות שונות, ויש לבחור את תכיפות הגיזום בהתאם למטרה. בדרך כלל מבצעים גיזום של עצים בשטחים פרטיים כאשר מעוניינים למנוע נפילה של פירות ולכלוך מהעצים לחצר או לשביל שנמצא מתחתיו. בנוסף לכך, במקרים רבים הגיזום משמש לשמירה על בריאות העץ. הגיזום יכול לתרום לבריאות העץ, ממש כפי שנהוג לגזום עלים יבשים של צמחים קטנים שנמצאים בגינה או בבית.

סיבה שכיחה נוספת לביצוע גיזום של ענפים היא הכנה לעונת החורף. בזמן החורף, סערות גשמים חזקות יכולות לגרום לקריסה ולשבירה של ענפים, ולכן נהוג במקרים רבים לבצע גיזום כאמצעי נגד מקדים לכך.

מבחינת שמירה על בריאות העץ, כל סוג עץ דורש גיזום בתכיפות שונה. עצי דקל הם עצים שלהם בדרך כלל נדרש גיזום אחת לשנה, אך למרבית העצים ניתן לבצע גיזום רק אחת לכמה שנים.  

כמה עולה לבצע גיזום עצים מקצועי?

מחיר של גיזום עצים מקצועי תלוי בכמה גורמים. המחיר יהיה תלוי בסוג העץ, בגובה שלו, בכמות הגזם שיהיה צורך לפנות, ביכולת הגישה אל החלקים הגבוהים של העץ, במספר אנשי הצוות שעוסקים בגיזום ועוד. באופן כללי, אפשר לומר שטווח המחירים הממוצע של גיזום עצים נע בין 500 שקלים ל-3,500 שקלים. אך כאמור, יש לבחון כל עץ באופן פרטני והצעות המחיר שתקבלו יכולות להיות שונות מאוד זו מזו בהתאם לפרמטרים שהוזכרו.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!