גיזום עצים בשרון

תוכן עניינים

האם גיזום עצים בשרון צריך לעניין אך ורק יערנים או גננים? אולי זה יפתיע אתכם, אבל התשובה מורכבת יותר. גיזום, כך על פי החוקים ששומרים על העצים בישראל, עלול להיחשב לפעמים ממש לכריתה. ומכיוון שהחוק אוסר על כריתה ללא אישור, צריך לדעת איך להימנע מכך. לא תמיד את הגיזום אפשר לעשות באופן עצמאי. נסביר בעצם מה המשמעות של גיזום, מדוע זה לא רק עניין של טיפוח העץ והסביבה, מה קורה אם עוברים את הקו הדק בין גיזום לבין כריתה ואת מי ראוי להזמין לצורך גיזום.

גיזום עצים בשרון, לא רק למטרת טיפוח

על פניו, גיזום עצים בשרון נועד להשיג תכלית מאוד ברורה. הוא נועד ליצור עצים יותר מטופחים ומסודרים. זה נכון, חשוב לומר, לא רק בחורשות, ביערות ובפארקים. זה חשוב לא פחות גם בעצים שבבתים פרטיים ובעצים שגדלים להם בחצרות של בתים משותפים או של מבני ציבור. הגיזום מאפשר להעניק לעץ חזות נאה יותר אבל הוא גם נועד להפוך את העץ לבריא וחזק יותר. הגיזום אינו רק מעין "תספורת" אלא נועד להסיר ענפים ובדים חולים, יבשים. בנוסף וחשוב לא פחות, גיזום נועד למנוע מצבים שבהם צמיחה לא מבוקרת יצרת סכנה. לדוגמא:

  • גיזום של עץ בפארק, בבית ובכל מקום מסלק ענפים לא יציבים, שעלולים לקרוס. ענף גדול שקורס על גג של בית או על רכב בחניה עלול לגרום לנפגעים וכן לפגיעה ברכוש.
  • צמיחה לא מבוקרת עלולה לגרום לעץ כולו להיטלטל ברוח סערה. את הגיזום צריך לעשות מדי פעם, לאחר שבודקים היטב אילו ענפים צמחו יותר מדי או בולטים לכיוונים לא רצויים.
  • ללא גיזום עצים בשרון, ענפים כבדים עלולים לקרוס, להישבר או לעוף ברוח, לפגוע בעמודי חשמל, בקווי מתח גבוה, בחלונות של בתים, במסתורי כביסה, בדודי שמש וחשמל ובתשתיות אחרות.
  • אם צומח עץ בקרבת ביתכם, הגיזום אמנם מטפח אך גם שומר עליכם, על היקרים לכם ועל רכושכם.

הקשר החשוב בין גיזום לכריתה

לעיתים, גיזום של עץ לא יהיה יותר מאשר הסרה של קצוות הענפים ולא יותר. עם זאת, במקרים מסוימים נדרש גיזום הרבה יותר מסיבי, של הרבה ענפים ובהם אפילו ענפים מרכזיים של העץ. שימו לב למה שאומר החוק על כריתת עצים: גיזום מסיבי שמוריד ומסלק חלק נכבד מהעץ דינו כדין כריתה. אם הגיזום עלול לפגוע בעץ ובחוסנו, החוק על איסור כריתה ללא אישור נעשה רלוונטי. במידה ואיש מקצוע קבע שצריך לבצע גיזום שנחשב לכריתה, חשוב שתבינו שהחוק דורש לבצע את הפעולה אך ורק לאחר קבלת אישור אחרת זו עבירה ומשלמים קנס גבוה. אז למי לפנות לצורך כריתת עצים או גיזום מסיבי? מעבר לכך שצריך לפנות לגוזם מוסמך, חשוב גם לקבל אישור מפקיד יערות. פקיד היערות הרלוונטי לכל מי שמתגורר בשרון הוא הפקיד המטפל באזור מגוריכם. הפקיד עשוי להיות במסגרת העריה, מקק"ל וכדומה. פקיד היערות מגיע בשביל לבדוק את העץ, לראותו ולהחליט אם מותר לבצע את מה שמוגדר בחוק ככריתה.

מדוע חיוני להיעזר בגוזם מקצועי

בהמשך נתאר כמה כללים שיעזרו לכם לזהות גוזם עצים מוסמך ומקצועי אך לפני כן, חשוב בעצם להבין מדוע חיוני לבחור גוזם מקצועי. גוזם שהוא איש מקצוע בגיזום וכריתה מבוקרים ידע כיצד לבצע את הפעולה הנדרשת, תוך בטיחות מלאה, בלי לגרום לסיכונים מיותרים וללא גרימת הרס לעץ. כאמור, יש קו דק בין גיזום לבין כריתה וגיזום לא נאות עלול לפגוע בעצים שלא יוכלו להתאושש. הגוזם צריך לדעת לזהות היטב אילו ענפים צריך להשאיר ומתי צריך להסיר. צריך לדעת היטב היכן לבצע את החיתוך, אילו ענפים להסיר תחילה וכיצד למנוע קריסה של ענפים בצורה לא בטיחותית. גוזם מנוסה ומקצועי יוכל לזהות מתי אף חשוב להיעזר בפתרונות נוספים כגון יצירת תמיכה לענפים מסוימים ומתי שילוב בין גיזום וכריתה מבוקרת יהיה נחוץ, הכרחי או מועיל.

גיזום עצים בשרון
איך מזהים גוזם מוסמך ומקצועי בשרון

חשוב להבהיר שלא כל גנן שיודע לטפח גינה קטנה הוא מה שנקרא "גוזם מוסמך". אי אפשר בשום פנים ואופן להניח שמי שיודע לחתוך גדר חיה בצורה נאה יוכל לגזום עצים בצורה נכונה, בטוחה, בריאה וזהירה. גיזום עצים בשרון צריך להתבצע בצורה מיטבית, על ידי איש מקצוע שמוכר על ידי משרד החקלאות. גוזם מוסמך או בעצם גוזם מומחה, הוא אדם שעבר התמחות מתאימה במשרד החקלאות. בתהליך זה לומדים להכיר סוגי עצים שונים, את הפיזיולוגיה שלהם, סימני בריאות וחולי וכמובן איך לבצע את הגיזום בצורה הכי טובה. גוזם שהוסמך בצורה זאת יכול לבצע את הפעולה בצורה טובה מאוד. בנוסף, גיזום עשוי להיחשב עבודה בגובה. בעצים גבוהים, תהליך הגיזום והחיתוך נעשה על ידי פתרונות מקצועיים, סלי הרמה, מנופים או אמצעים אחרים. כלומר, תוכלו לזהות גוזם מקצועי על ידי כך שיש לו לא רק המלצות מלקוחות אלא גם הסמכה לעבודת גובה ממשרד התמ"ת.

 

ביקורות לקוחות
אביבה נחמיאס
אביבה נחמיאס
גיזום עץ
קרא עוד
אלי עשה עבודה מקצועית ואחראית. השאיר את השטח פנוי מפסולת הגזם. עמד בלוח זמנים ועושה רושם חיובי מאד.‎
אופק את טל מנופים טל
אופק את טל מנופים טל
כריתת עצים
קרא עוד
אחלה אלי, היה אצלנו יצאנו בהרגשה טובה שמר על הנוף ובריאות העץ למשך שנים
Elie Suares
Elie Suares
גיזום עצים
קרא עוד
Very professional and expert trimming in Tel Aviv.
הקודם
הבא

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!