גיזום עץ שזיף

תוכן עניינים

עצי שזיף הם עצי פרי פופולריים במיוחד שמניבים את פרי השזיף האהוב. הפרי הקיצי האהוד הפך להיות חלק מהגינה של אנשים רבים ברחבי הארץ, וחשוב לטפל בו באופן מדויק על מנת שהעץ יצמיח פירות. מלבד השקיה ודישון, חשוב להקפיד גם על גיזום עץ שזיף כדי לשמור עליו בריא ומניב, וכאן תוכלו לגלות מה חשוב לדעת על הגיזום של העצים האלו.

גיזום עץ שזיף

מתי צריך לגזום עצי שזיפים?

החוק הראשון והחשוב ביותר של גיזום עץ שזיף הוא לא לגזום את העץ כאשר הוא בתפרחת. כדי לגזום עצי שזיפים, צריך לחכות לתקופת התרדמת שלהם שמגיעה בחורף. באופן הזה, עץ השזיף יכול ללבלב להצמיח פירות במהלך הקיץ ללא הפרעה.

כאשר לא גוזמים את עץ השזיף בזמן הנכון ובצורה הנכונה, הוא עלול לשגשג יתר על המידה. נכון, זה מהנה לראות עץ מלא בפירות, אך כאשר לא מבצעים גיזום, התפוקה של הפירות מכבידה על הענפים והם עלולים לקרוס.

מלבד תקופת הקיטום, חשוב להקפיד גם על שיטת הגיזום הנכונה:

  • קיטום – קיצור של ענפים גדולים מדי: נועד לאפשר לעץ ללבלב בשנה שלאחר הקיטום.
  • דילול – הסרה של ענפים שלמים שנועדה לעצב את העץ ולטפח את מראהו.
  • הסחה – גיזום של ענפים קטנים לכיוון שאליו רוצים שהם יצמחו

בשלושת השיטות הללו חשוב להקפיד על מקום הגיזום, זווית הגיזום, כיוון הגיזום, וגורמים נוספים. גיזום עץ שזיף בצורה לא מדויקת יפריע הן לגדילה של העץ והן לגדילה של פירותיו.

גיזום עצי שזיף – מידע נוסף

גיזום עץ שזיף

צמיחה נכונה של עצי שזיף היא רק אחת מהסיבות שצריך לבצע גיזום עץ שזיף באופן מקצועי. מלבד זאת, יש לבצע גיזום של עצי הפרי הללו במקרים הבאים:

  1. פלישה של מזיקים – עכברים, חולדות ועטלפים הם רק חלק מהמזיקים שנמשכים לעצי פרי, לרבות עצי שזיף. כדי למנוע את הפלישה שלהם, חשוב לבצע גיזום חלקי או מלא של עצי שזיפים במועד הנכון ובצורה הנכונה.
  2. סכנה לעוברים והשבים – כאמור, גיזום של עצים הוא חיוני כדי לשמור על בריאותם, אך גם על הבטיחות של האנשים שעוברים לידם. עצים שאינם מטופלים בזמן מצמיחים ענפים עבותים, פירות רבים, וחלק מהפירות שלהם עלולים להירקב וליפול מעצמם. על מנת שענפים ופירות לא יפלו על עוברי אורח, חשוב לבצע גיזום עצים. מלבד זאת, עצים שלא מטופלים כראוי עלולים לקרוס, כך שחובה לגזום עצי שזיף בזמן.
  3. מטרד לשכנים – אם השורשים, הענפים או הפירות שלכם פולשים לשטח של השכנים שלכם – יש לבצע גיזום עץ שזיף. ישנם לא מעט מקרים שבהם עצי פרי בשטח אחד מפריעים לשטח השכן, וישנו חוק בנושא שלפיו יש חובת גיזום עצים בין שכנים.

איך לבצע גיזום של עצי שזיף?

אם אתם חובבי גינון, אתם בהחלט יכולים לטפח את עץ השזיפים שלכם בעצמכם בכל הנוגע לדישון וגדילה. אולם, מלאכת הגיזום היא עדינה ודורשת יד מקצועית. גיזום של עצי פרי מכל הסוגים נעשית בגובה, וכדי לבצע אותה, צריך לקחת בחשבון גורמים רבים שמרביתנו לא מכירים.

לכן, אתם צריכים שירות מקצועי של גיזום עצי פרי כאשר מגיע מועד הגיזום של עצי השזיפים שברשותכם. כדי לקבל שירות שכזה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת 'איכות הגיזום'. חברתנו מספקת את כל השירותים בתחום כריתה וגיזום של עצים, בעצים נמוכים וגבוהים כאחד.

איכות הגיזום היא בעלת רישיון לעבודה בגובה, וכן רישיון כריתה וגיזום של עצים; כל העובדים שלנו הם מקצועיים ועובדים על פי החוקים והתקנות של מדינת ישראל ומשרד החקלאות. מלבד זאת, אנו מבצעים פינוי של כל פסולת העצים שנוצרת על מנת שתוכלו ליהנות מסביבה נקייה ונעימה, ומעצים מטופחים לאורך כל השנה.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!