כריתת עץ בחצר פרטית

תוכן עניינים

חצרות פרטיות מטופחות, שהבעלים שלהן משקיעים בהן זמן ומחשבה, בדרך כלל מכילות גם כמה עצים יפים. עץ פרי, כמו עץ לימון או עץ תפוזים, יכול להוות תוספת נאה לכל חצר פרטית. למרות שאנשים נקשרים לא פעם לעצים שבחצר שלהם, לעתים ישנו צורך לא נעים לכרות עץ אחד או כמה עצים בחצר.

החלטה על כריתת עץ בחצר פרטית היא אף פעם לא קלה, ותמיד מתקבלת בלב כבד. אך יחד עם זאת, במקרים מסוימים אין ברירה אלא לכרות עץ, בייחוד במקרים בו העץ עומד לקרוס מסיבות שונות. גם כאשר רוצים לבצע שינוי כלשהו בחצר הפרטית, יש צורך לא פעם לכרות עץ אחד או יותר.

אם כבר קיבלתם החלטה לא קלה כזו, יש לבצע אותה בצורה מסודרת, לקבל אישור לכך מקק"ל כנדרש בחוק וגם לפנות לחברת כריתת עצים מקצועית – כדי למנוע פגיעה בבני הבית או ברכוש שנמצא בחצר.

מי יכול לבצע כריתת עץ בחצר פרטית?

באופן עקרוני, פעולת הכריתה עצמה אינה מצריכה הסמכה רשמית כלשהי. מה שכן מחייב לעתים רישיון הוא נושא העבודה בגובה רב. עצים גבוהים מאוד מצריכים לעתים שימוש במנוף כדי לכרות אותם, וזה דבר שלא כל אחד יכול לעשות. לגביי עצים נמוכים יותר, אין צורך בתעודה כלשהי על מנת לבצע את הכריתה, אך חשוב להיעזר בכורת מקצועי לצורך כריתת עץ בחצר פרטית.

היתרון של עבודה עם כורת עצים מקצועי הוא שכך העבודה תתבצע בצורה בטוחה ומסודרת. כאשר כורתים עץ, חשוב מאוד לכוון את כיוון הנפילה שלו ושל הענפים שעליו. לכן, לרמת הניסיון של הכורת יש חשיבות רבה. לפני הפנייה לכורת העצים, חשוב להסדיר את נושא כריתת העץ מבחינה חוקית, ולקבל את האישור מפקיד היערות המקומי של קק"ל.

אופן ביצוע הכריתה

מרבית כריתות העצים בחצרות פרטיות מתבצעות על ידי טיפוס. בסוג זה של כריתת עצים, הכורת מטפס על גזע העץ, קושר את הענפים וכורת אותם בהדרגה. רק לאחר הכריתה של הענפים, הוא מתחיל לנסר בשלבים את גזע העץ עצמו. לאחר הכריתה, יש צורך לפנות את הגזם שנוסר ונכרת, ולהביא אותו למקום מוסדר שבו יתבצע איסוף בשלב מאוחר יותר על ידי הרשות המקומית.

חברה מומלצת לכריתה וגיזום של עצים

לפני שאתם בוחרים חברה שאיתה תעבדו על פרויקט של כריתת עץ בחצר פרטית, חשוב לדעת כי אתם עובדים עם חברה מנוסה בתחום זה, שאנשיה עובדים בצורה מאובטחת, וכי יש להם ביטוח מלא לביצוע העבודה. בנוסף לכך, רצוי לקבל המלצה על החברה, על מנת שתוכלו להיות בטוחים שאת גיזום העצים מבצעים אנשים שמתמחים בכך.

בכל מקרה, רצוי מאוד שכל חברה מקצועית לכריתה ולגיזום של עצים תגיש לכם הצעת מחיר פרטנית רק לאחר שבדקה את השטח שלכם. הדבר ימנע בזבוז זמן מיותר והכנסת סעיפי תשלום נוספים באורח בלתי מתוכנן.  

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!