גיזום עצים בירושלים

תוכן עניינים

ירושלים, הרים סביב לה. הרבה מאותם ההרים מכוסים עצים. אך לא רק בהרים הסובבים צומחים עצים לרוב. גם ברחבי העיר עצמה, בבתים פרטיים בירושלים, ליד בתי מלון, בחצרות, בגינות ופארקים ציבוריים מלבלבים עצים נאים. הטבע ויש אומרים בורא עולם, יצרו את העצים לתועלת האדם, לנוי, לפירות, לצל. ומחובתו של האדם לדאוג לטיפוח העצים, לשמרם. נסביר כל מה שצריך לדעת על גיזום עצים בירושלים. מידע זה חשוב לא לאנשים שתחת אחריותם מצוי הטיפול בגינה ציבורית אלא גם עבור וועדי בתים ובעלי בתים, אשר בחצרם צומח עץ אחד או כמה עצים.

הקשר בין גיזום ומזג האוויר הירושלמי

ירושלים התברכה לא רק באתרים קדושים, עצים ואווירה מיוחדת אלא גם במזג אוויר מיוחד. זהו באמת אוויר הרים צלול כיין, אבל בחורף עשוי להגיע לעיתים מזג אוויר קשה, סועד וגם מושלג. למזג האוויר החורפי הירושלמי יש קשר הדוק עם החשיבות של גיזום עצים בירושלים. מדוע? בכל מקום, רוח סערה עלולה לגרום להתמוטטות, קריסה או שבירת ענפים בעץ לא מטופל. כאשר יורד שלג בירושלים, גם השלג שנערם על ענפי העץ עשוי לגרום לקריסה של ענפים. בין אם בגלל רוח ובין אם בגלל שלג, קריסה של ענפים או אפילו של עצים יכול להיות לא נעים וגם מאוד מסוכן. על מנת לשמור על העצים, חשוב לבצע גיזום מבוקר, מדי פעם בפעם. במיוחד חשוב לבדוק לפני החורף, שלא נדרש גיזום. כל שנה בחורף מסתבר כי ישנם עצים לא גזומים שבשל מזג האוויר ניזוקו ואף הביאו למצבי סיכון.

 

מה היתרונות של גיזום עצים בירושלים ?

אלה היתרונות של גיזום עצים בירושלים

אחרי שברור כי רוחות עזות, גשם חזק או שלג ירושלמי יכולים להביא לקריסה של ענפים, אפשר להבהיר את היתרונות החשובים של גיזום עצים בירושלים.

  • גיזום עצים בצורה מקצועית מקטין בצורה מאוד משמעותית את הסיכוי שהעץ או שענפים שונים יעופו, ישברו או יקרסו בגלל שלג וגשם.
  • גיזום יכול להסיר בראש ובראשונה ענפים פחות יציבים, חולים או יבשים מאוד. בצורה כזאת, העץ יכול לעמוד היטב ולהישאר בריא גם בחורפים קשים, עם מזג אוויר מאוד סוער.
  • הגיזום עשוי להציל חיים ולמנוע פגיעה. את הנזק והאסון רואים רק כאשר עץ קרס חלילה סמוך לאדם או ילד. כאשר יותר אנשים יקפידו לתחזק את העצים הסמוכים לבתיהם וכאשר יעשו כן כל האחראים על גינות ופארקים, נשמור על הבריאות ועל החיים של התושבים, של העוברים ושבים, על כולנו.
  • הטיפול והטיפוח של העץ על ידי הגיזום מונע את הנזקים שנפוצים בחורף. כך, ענפים שבורים לא עפים ופוגעים במסתורי כביסה, בגגות של בתים בירושלים, במכוניות, בדודי שמש.
  • אין ספק כי גיזום עצים בירושלים הינו גם בעל משמעות אסתטית. עץ מטופח נותן את השילוב המושלם של צל, חזות נאה ויופי משובב נפש.
  • הגיזום שומר על בריאותם של העצים. הוא מונע מחלות, מרחיק חלקים חולים ומאפשר לעץ לשגשג וללבלב להנאת כולנו.

לגזום במקום לכרות

לכרות עצים זה אחד הדברים הכי לא נעימים. זו פגיעה במשאב טבע ולא משנה היכן העץ צומח. לכן, חשוב לציין שבכל מקרה שבו שוקלים לכרות עץ, למשל כדי לפנות מקום לבניית בית חדש או לסלילה של כביש, דרך או חניה, כדאי לשקול אפשרות חלופית. אפשרות חלופית לדוגמא היא לבצע גיזום בצורה שלא תפריע לעבודות הפיתוח מסביב. אפשרות אחרת היא לבצע העתקה של העץ, כלומר הרחקתו מהמקום ונטיעתו במקום חלופי.

מה אומר החוק על גיזום עצים בירושלים

לכאורה, אין שום קשר בין גיזום לבין כריתה. כריתה של עץ זו פעולה בלתי הפיכה ואילו גיזום נועד להשאיר את העץ ולאפשר לו לשגשג גם בעתיד. אבל חשוב להבין שגיזום שלא נעשה בצורה מקצועית או בצורה מוגזמת עלול לפגוע בעץ בצורה אנושה. לכן, החוק מתייחס לסוגים מסוימים של גיזום בתור כריתה לכל דבר. לפי החוק, גיזום מאוד חזק של עצים בירושלים, ממש כמו כריתה, מחייב קבלת אישור. כדי לקבל אישור לפעולה שכזאת יש לפנות לפקיד היערות האזורי, של אזור ירושלים.

מי לקרוא לצורך גיזום עצים בירושלים

גיזום שנעשה כהלכה הוא גיזום בטוח, אחראי. הוא משמר את העץ, מועיל לחוסנו ושומר על הסביבה תוך הקפדה על בטיחות. לכן, חשוב כי לצורך הגיזום בירושלים יוזמן אך ורק איש מקצוע מיומן ובקיא במלאכתו. גוזם מומחה איננו גנן וגם לא נגר. זהו איש מקצוע שעבר הסמכה מסודרת במשרד החקלאות. הקפידו לוודא כי מי שיטפל בעצים שלכם הינו מנוסה, וותיק ומבין את החשיבות של עבודה אחראית ובטוחה. הזמינו אך ורק גוזם שמקפיד על שימוש באמצעי בטיחות, עדיף גם מישהו שיש לו הסמכה ויכולת לבצע עבודת גובה. בעבודה מקצועית, הסרת הענפים נעשית בסדר הנכון, הטיפול נעשה מבלי להיחפז, תוך שמירה על הסביבה, על מבנים סמוכים ושמירה על ערכי הסביבה והטבע.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!