כריתת עץ דקל מחיר

תוכן עניינים

עצי דקל הם עצים שנמצאים במקומות רבים ברחבי הארץ. מדובר בעצים יפים ונאים שמהפירות שלהם ניתן ליהנות, והם גם מהווים תוספת מרשימה לכל רחוב או חצר. עצי הדקל הם גם סוג של סמל לאומי במדינה שלנו, ולכן כל נושא הכריתה והגיזום שלהם הוא רגיש למדי.

הסיבה העיקרית לכך שעצי דקל לא מעטים נכרתים בישראל מדי שנה, היא שעצים רבים מסוג זה סובלים מכרסום על ידי חיפושית בשם חדקונית הדקל. חיפושית זו עלולה לגרום לנזק רב לעצים, ואף לכרסם אותם מבפנים עד למצב בו יש סכנה כי העץ עצמו יקרוס וייפול. במקרים כאלה, נדרשת התערבות. בשלבים המוקדמים יותר, ניתן לגזום את העץ כדי להציל אותו, אך במקרים בהם העץ עומד לקרוס – הפתרון היחיד הוא כריתה של עץ הדקל, עד כמה שהדבר מצער.

איך כורתים עץ דקל?

עצי דקל הם עצים גבוהים מאוד, וישנן כמה שיטות עיקריות שבעזרתן ניתן לבצע כריתה שלהם. שתי השיטות השכיחות ביותר הן כריתה באמצעות טיפוס וכריתה באמצעות היעזרות במנוף. בשיטת הטיפוס, כורת העצים מטפס על גזע העץ עד לצמרת, ומבצע כריתה הדרגתית של הענפים. כריתה זו מצריכה גם קשירה של הענפים, כדי למנוע מהם ליפול לקרקע באופן מסוכן. לאחר שכל הענפים נכרתים, הוא יכול לנסר את הגזע (בשלבים) – עד למצב שבו העץ כולו נכרת.

כאשר עץ הדקל גבוה מאוד וקשה לטפס עליו, כורתי עצים מקצועיים משתמשים במנוף כדי לבצע את הפעולה. בעזרת המנוף, ניתן להגיע בקלות לצמרת העץ ולכל החלקים האחרים שלו, ואז לנסר את הענפים, ממש כמו בשיטת הטיפוס. שתי השיטות מצריכות מיומנות וניסיון רבים, וחשוב שמי שיבצע אותם הוא כורת עצים מקצועי ומנוסה. פעולת הכריתה יכולה להיות מסוכנת – גם למי שעובד בגובה וגם למי שנמצא על הקרקע. לכן, חשוב לבצע את העבודה בצורה הבטוחה והמאובטחת ביותר, כך שהעץ ייכרת ולא ייגרם כל נזק לרכוש או לבני אדם.  

כריתת עץ דקל – מחיר ממוצע

אם אתם בסיטואציה שבה אתם צריכים לכרות עץ דקל, חשוב לדעת מהו המחיר הממוצע של כריתת עץ דקל. באופן כללי, שיטת הטיפוס זולה יותר מאשר שיטת המנוף. ישנה עלות נוספת לשימוש במנוף, ולכן מבחינת המחיר – עדיף לבצע כריתה באמצעות טיפוס.

באופן כללי, ניתן לומר שמבחינת כריתת עץ דקל מחיר, העלות הממוצעת נעה סביב 2,000 ₪. מחיר זה כולל קשירה של הענפים לפני הכריתה ופינוי של גזם העץ שהופל לקרקע. את המחיר יקבע גם גובה העץ, עובי העץ, וקלות ההגעה אל החלקים הגבוהים שלו. במידה ויהיה צורך במנוף, המחיר יהיה יקר יותר. חברות שונות לגיזום וכריתה של עצים לוקחות מחירים שונים, וניתן למצוא גם הצעות מחיר גבוהות או נמוכות יותר, בהתאם למשתנים שונים.  

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!